Bu çalışmanın temel amacı, Edirne İlini ziyaret eden yerli turistlerin Edirne'yi hangi marka kişiliği
özellikleri ile algıladıklarını ve marka kişiliği boyutları ile turistlerin marka sadakatlari arasındaki
ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma verilerinin analizi aşamasında, "Yüzde ve Frekans Dağılımı",
"Açıklayıcı Faktör Analizi" ve "Korelasyon Analizi" kullanılmıştır. Aynı zamanda, sosyo-demografik
özellikler ile marka kişiliği ve sadakati boyutları arasındaki ilişkileri belirlemek için Mann-Whitney U
ve Kruskal-Wallis Testleri'nden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, marka kişiliğinin "samimiyet",
"heyecan", "sofistike" ve "yetkinlik" boyutları ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, "samimiyet" ve "sofistike" boyutlarının marka sadakati ile ilişkisi diğer
değişkenlerden daha güçlüdür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy