Research Article
BibTex RIS Cite

Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Temel Tasarım ve Görsel Algı

Year 2019, Volume: 33 Issue: 1, 113 - 122, 01.06.2019

Abstract

Basic Design, which is a mass course, is given in the
first semester of undergraduate education of design professional disciplines.
The aim of the course is to teach the students design elements and principles
in case of two and three dimensional studies within the scope of basic design
theory and to teach their usage through application exercises and to develop
the skills of students in this field. This study was carried out in the fall
semester of 2016 - 2017 academic year with the participation of first grade
students of Department of Landscape Architecture of Ankara University Faculty
of Agriculture. At the final stage, contribution of the basic design course to
the visual perceptions of students was measured and discussed based on the
evaluation of two observations, before and after completing the course study.

References

  • Behrens, R. (1984). Design in the visual arts. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc
  • Erdoğan, E. and Çelik, F. (2015). Temel Tasarım. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü Yayın No: 1622, Ders Kitabı: 574. ISBN: 978-605-136-192-5.
  • Gal, H. and Linchevski, L. (2010). To see or not to see: Analyzing difficulties in geometry from the perspective of visual perception. Educational Studies in Mathematics, 74, 163-183.
  • Hochberg, J. (1978). Perception (2nd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Kotler, P. (2001). A framework for marketing management. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Messaris, P. (1994). Visual Literacy: Image, mind and reality. Colorado: Westview Press.
  • Siegel, S. (2006). Which properties are represented in perception? T. Gendler & J. Hawthorne (Eds.), Perceptual Experience. Oxford: Oxford University.
  • Smith, A.D. (2002). The problem of perception. Cambridge, MA.: Harvard University Press.
  • Tülek, B. and Barış, M. E. (2015). Kent içi ve Yakın Çevresindeki Su Kıyısı Rekreasyon Alanlarının Ekolojik Kriterler Açısından Değerlendirilmesi: Mavi Göl Örneği. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 28 (2), 13-26.

Basic Design and Visual Perception in Landscape Architecture Education

Year 2019, Volume: 33 Issue: 1, 113 - 122, 01.06.2019

Abstract

Tasarım meslek disiplinlerinin lisans eğitimlerinin
birinci yarıyılında Temel Tasarım Dersi verilmektedir. Dersin amacı,
öğrencilere temel tasarım teorisi kapsamında tasarım elemanları ve ilkelerini
iki ve üç boyutlu örnek çalışmalar ile tartışarak kullanımlarının uygulama
çalışmaları aracılığıyla öğretilmesi ve öğrencilerin bu konudaki yeteneklerinin
geliştirilmesidir. Bu çalışma 2016 – 2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde,
Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü birinci sınıf
öğrencileri A grubunun katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Dersi almadan dönemin
başında ve dersi aldıktan sonra olmak üzere iki gözlemin değerlendirilmesine dayandırılarak
geliştirilen yöntem ile temel tasarım dersinin öğrencilerin görsel algıları
üzerindeki etkileri ölçülmüş ve yorumlanmıştır.

References

  • Behrens, R. (1984). Design in the visual arts. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc
  • Erdoğan, E. and Çelik, F. (2015). Temel Tasarım. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü Yayın No: 1622, Ders Kitabı: 574. ISBN: 978-605-136-192-5.
  • Gal, H. and Linchevski, L. (2010). To see or not to see: Analyzing difficulties in geometry from the perspective of visual perception. Educational Studies in Mathematics, 74, 163-183.
  • Hochberg, J. (1978). Perception (2nd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Kotler, P. (2001). A framework for marketing management. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Messaris, P. (1994). Visual Literacy: Image, mind and reality. Colorado: Westview Press.
  • Siegel, S. (2006). Which properties are represented in perception? T. Gendler & J. Hawthorne (Eds.), Perceptual Experience. Oxford: Oxford University.
  • Smith, A.D. (2002). The problem of perception. Cambridge, MA.: Harvard University Press.
  • Tülek, B. and Barış, M. E. (2015). Kent içi ve Yakın Çevresindeki Su Kıyısı Rekreasyon Alanlarının Ekolojik Kriterler Açısından Değerlendirilmesi: Mavi Göl Örneği. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 28 (2), 13-26.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Articles
Authors

Elmas Erdoğan 0000-0002-4193-629X

Osman Zeybek 0000-0002-2752-407X

Publication Date June 1, 2019
Submission Date December 28, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 33 Issue: 1

Cite

APA Erdoğan, E., & Zeybek, O. (2019). Basic Design and Visual Perception in Landscape Architecture Education. Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 33(1), 113-122.

TR Dizin kriterleri gereği dergimize gönderilecek olan makalelerin mutlaka aşağıda belirtilen hususlara uyması gerekmektedir.

Tüm bilim dallarında yapılan, ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
Makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir.
Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.
Makale sonunda; Araştırmacıların Katkı Oranı beyanı, varsa Destek ve Teşekkür Beyanı, Çatışma Beyanı verilmesi.
Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir.
- Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
- İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
- İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
- Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
- Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
Ayrıca;
- Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
- Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
- Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi.



Makale başvurusunda;

(1) Tam metin makale, Dergi yazım kurallarına uygun olmalı, Makalenin ilk sayfasında ve teşekkür bilgi notu kısmında Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna ve Etik kurul izni gerektirmediğine dair ifadeye yer verilmelidir. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmeli ve sisteme belgenin yüklenmesi gerekmektedir. (Dergiye gönderilen makalelerde; konu ile ilgili olarak derginin daha önceki sayılarında yayımlanan en az bir yayına atıf yapılması önem arz etmektedir. Dergiye yapılan atıflarda “Bursa Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg.” kısaltması kullanılmalıdır.)

(2) Tam metin makalenin taratıldığını gösteren benzerlik raporu (Ithenticate, intihal.net) (% 20’nin altında olmalıdır),

(3) İmzalanmış ve taratılmış başvuru formu, Dergi web sayfasında yer alan başvuru formunun başvuran tarafından İmzalanıp, taratılarak yüklenmesi , (Ön yazı yerine)

(4) Tüm yazarlar tarafından imzalanmış telif hakkı devir formunun taranmış kopyası,

(5) Araştırmacıların Katkı Oranı beyanı, Çıkar Çatışması beyanı verilmesi Makale sonunda; Araştırmacıların Katkı Oranı beyanı, varsa Destek ve Teşekkür Beyanı, Çatışma Beyanı verilmesi ve sisteme belgenin (Tüm yazarlar tarafından imzalanmış bir yazı) yüklenmesi gerekmektedir.

Belgelerin elektronik formatta DergiPark sistemine https://dergipark.org.tr/tr/login adresinden kayıt olunarak başvuru sırasında yüklenmesi mümkündür. 


25056 

Journal of Agricultural Faculty of Bursa Uludag University is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.