IŞİD, güvenlik güçlerine ve sivil halka karşı eylem yapan bir
terör örgütüdür. Yeni bir devlet kurmak amacıyla yola çıkan örgüt, şimdiye
kadar hiçbir terör örgütünün izlemediği bir yol seçmiş ve ülkeleri hedef alarak
şehirleri ele geçirmeye yönelmiştir. El-Bab, Rakka, Palmira, Musul, Sirte,
Derne, Bingazi gibi kentleri işgal eden ve bazı bölgelerden koalisyon güçleri,
hatta Türkiye’nin büyük uğraşları sonucunda çekilen IŞİD, Avrupa kıtasında da
bombalı eylemlerini sürdürmektedir.
İslamofobi’nin yeniden
gündeme gelmesi, Avrupa’da var olan Müslüman karşıtlığını tekrar alevlendirmiştir.
İslam ve Kuran’ı kaynak gösteren, diğer inançlara ‘kafir’ gözüyle bakan ve Batı’nın
düşüncelerine karşı gelen cihatçı örgüt, anlaşılamayan bir şekilde bazı ülke
vatandaşlarının sempatisini de kazanmıştır. Sosyal medyayı son derece iyi
kullanan ve bu sayede kıtalar arasından bile grubuna savaşçı çeken IŞİD, sosyal
paylaşım sitelerinden yayınladığı işkence ve propaganda videoları ile de
dünyada büyük ses getirmiştir. Bu makale çalışmasında, IŞİD’in sosyal medya
mecralarında, savaşçı ya da sempatizan devşirmede izledikleri yolları, sosyal
medyayı nasıl kullandıkları incelenmiştir.
Journal Section | ARTICLES |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Acceptance Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |