Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akademik Başarıda Artış Skolyoz Varlığını Etkiler Mi? Üniversite Öğrencileri Üzerinde Kesitsel Bir Araştırma

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 3, 319 - 330, 30.12.2024

Öz

Amaç: Kötü postüral alışkanlıklar ve modern yaşamın getirdiği fiziksel inaktivite nedeniyle fonksiyonel aktivitelerde asimetrik duruş artan bir problemdir. Bu çalışmada çalışmamızın amacı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinde akademik başarıda artışın skolyoz varlığına etkisini araştırmaktır.
Yöntem: Çalışmaya Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde okuyan 56 üniversite öğrencisi (7 erkek, 49 kadın: yaş ortalaması 21.8±1.5yıl) dahil edildi. Katılımcılar Grup 1 (not ortalaması 3.00 ve üzerinde olanlar) ve Grup 2 (not ortalaması 2.99 ve altında olanlar) şeklinde gruplandı. Katılımcıların demografik bilgileri, okul ortalaması, ders çalışma postürleri ve bu postürde ne kadar süre kaldıkları ile ilgili sorular soruldu. Ayrıca katılımcılara posterior yönden postürografik analiz ve gibozite testi (forward bend test) yapıldı. Değerlendirmeler tek bir fizyoterapist tarafından yapıldı.
Bulgular: Bireylerden toplamda 26 kişide skolyoz varlığı tanımlandı (grup 1; 16/28) (grup 2; 10/28). Gibozite değerlendirmesi sonucunda toplamda 27 kişide gibozite saptandı (grup 1; 15/28) (grup 2; 12/28). Gruplar arasında skolyoz varlığı (p=0,079) ve gibozite (p=0,183) açısından istatistiksel olarak herhangi bir anlamlı fark bulunmadı. Ayrıca değerlendirme parametreleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmadı (p>0.05, r<0.500).
Sonuç: Çalışmamız sonucunda not ortalaması yüksek olan öğrencilerde skolyoz varlığı olmayabileceği ve not ortalaması ile skolyoz arasında ilişki bulunmayabileceği görüldü. Bunun nedeni olarak Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin pratik ders yoğunluğunun fazla olması, masa başında geçirilen zamanın yapılan pratik derslerle ve egzersiz eğitimi ile azalıyor olması ve öğrencilerin bu konuda bilinçlenmesi gösterilebilir.

Etik Beyan

Bu çalışma için Başkent Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Araştırma Kurulu ve Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan KA24/136 no’lu ve 03.04.2024 tarihli “Proje Onayı” alınmıştır.

Proje Numarası

KA24/136

Kaynakça

  • Baroni, M. P., Sanchis, G. J., de Assis, S. J., dos Santos, R. G., Pereira, S. A., Sousa, K. G., ve Lopes, J. M. (2015). Factors associated with scoliosis in schoolchildren: a cross-sectional population-based study. Journal of Epidemiology. 25(3), 212–220.
  • Braccialli, L. M. ve Vilarta, R. (2000). Aspectos a serem considerados na elaboração de programas de prevenção e orientação de problemas posturais. Rev Paul Educ Fis. 14, 159-71.
  • Ciaccia, M. C. C., Castro, J. S., Rahal, M. A., Penatti, B. S., Selegatto, I. B., Giampietro, J. L. M., ve Rullo, V. E. V. (2017). Prevalence of scolıosıs ın publıc elementary school students. Revista Paulista de Pediatria. 35(2), 191–198.
  • Côté, P., Kreitz, B. G., Cassidy, J. D., Dzus, A. K., ve Martel, J. (1998). A study of the diagnostic accuracy and reliability of the Scoliometer and Adam's forward bend test. Spine. 23(7), 796–803.
  • Dufvenberg, M., Adeyemi, F., Rajendran, I., Öberg, B., ve Abbott, A. (2018). Does postural stability differ between adolescents with idiopathic scoliosis and typically developed? A systematic literature review and meta-analysis. Scoliosis and Spinal Disorders. 13, 19.

Does An Increase in Academic Success Affect the Presence of Scoliosis? A Cross-Sectional Study on University Students

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 3, 319 - 330, 30.12.2024

Öz

Purpose: Asymmetric posture during functional activities has become an increasing issue due to poor postural habits and physical inactivity associated with modern life. The aim of this study was to investigate the effect of academic success on the presence of scoliosis among university students in the Physiotherapy and Rehabilitation department.
Methods: Fifty-six university students (7 male, 49 female; mean age 21.8 ± 1.5 years) studying in the Physiotherapy and Rehabilitation department were included in the study. Participants were divided into two groups: Group 1 (students with a GPA of 3.00 and above) and Group 2 (students with a GPA of 2.99 and below). Demographic information, GPA, study posture, and the duration spent in this posture were collected through questionnaires. Additionally, posturographic analysis and the gibbosity test (forward bend test) were performed on the participants from the posterior direction. All evaluations were conducted by a single physiotherapist.
Results: Scoliosis was identified in a total of 26 individuals (Group 1: 16/28; Group 2: 10/28). Gibbosity was detected in a total of 27 participants (Group 1: 15/28; Group 2: 12/28) during the gibbosity evaluation. There was no statistically significant difference between the groups regarding the presence of scoliosis (p = 0,079) and gibbosity (p = 0,183). Furthermore, no statistically significant relationship was found between the evaluation parameters (p > 0,05, r < 0,500).
Conclusion: The study found that students with high GPAs may not necessarily have scoliosis, and there appears to be no relationship between GPA and scoliosis. This could be attributed to the high intensity of practical lessons in the Physiotherapy and Rehabilitation program, which reduces the time spent at desks and increases awareness of posture through exercise training.

Proje Numarası

KA24/136

Kaynakça

  • Baroni, M. P., Sanchis, G. J., de Assis, S. J., dos Santos, R. G., Pereira, S. A., Sousa, K. G., ve Lopes, J. M. (2015). Factors associated with scoliosis in schoolchildren: a cross-sectional population-based study. Journal of Epidemiology. 25(3), 212–220.
  • Braccialli, L. M. ve Vilarta, R. (2000). Aspectos a serem considerados na elaboração de programas de prevenção e orientação de problemas posturais. Rev Paul Educ Fis. 14, 159-71.
  • Ciaccia, M. C. C., Castro, J. S., Rahal, M. A., Penatti, B. S., Selegatto, I. B., Giampietro, J. L. M., ve Rullo, V. E. V. (2017). Prevalence of scolıosıs ın publıc elementary school students. Revista Paulista de Pediatria. 35(2), 191–198.
  • Côté, P., Kreitz, B. G., Cassidy, J. D., Dzus, A. K., ve Martel, J. (1998). A study of the diagnostic accuracy and reliability of the Scoliometer and Adam's forward bend test. Spine. 23(7), 796–803.
  • Dufvenberg, M., Adeyemi, F., Rajendran, I., Öberg, B., ve Abbott, A. (2018). Does postural stability differ between adolescents with idiopathic scoliosis and typically developed? A systematic literature review and meta-analysis. Scoliosis and Spinal Disorders. 13, 19.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Halime Ceren Tezeren 0000-0002-4034-580X

Nihan Özünlü Pekyavaş 0000-0003-0603-5688

Proje Numarası KA24/136
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 25 Haziran 2024
Kabul Tarihi 21 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tezeren, H. C., & Özünlü Pekyavaş, N. (2024). Akademik Başarıda Artış Skolyoz Varlığını Etkiler Mi? Üniversite Öğrencileri Üzerinde Kesitsel Bir Araştırma. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(3), 319-330.