Amaç: Kötü postüral alışkanlıklar ve modern yaşamın getirdiği fiziksel inaktivite nedeniyle fonksiyonel aktivitelerde asimetrik duruş artan bir problemdir. Bu çalışmada çalışmamızın amacı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinde akademik başarıda artışın skolyoz varlığına etkisini araştırmaktır.
Yöntem: Çalışmaya Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde okuyan 56 üniversite öğrencisi (7 erkek, 49 kadın: yaş ortalaması 21.8±1.5yıl) dahil edildi. Katılımcılar Grup 1 (not ortalaması 3.00 ve üzerinde olanlar) ve Grup 2 (not ortalaması 2.99 ve altında olanlar) şeklinde gruplandı. Katılımcıların demografik bilgileri, okul ortalaması, ders çalışma postürleri ve bu postürde ne kadar süre kaldıkları ile ilgili sorular soruldu. Ayrıca katılımcılara posterior yönden postürografik analiz ve gibozite testi (forward bend test) yapıldı. Değerlendirmeler tek bir fizyoterapist tarafından yapıldı.
Bulgular: Bireylerden toplamda 26 kişide skolyoz varlığı tanımlandı (grup 1; 16/28) (grup 2; 10/28). Gibozite değerlendirmesi sonucunda toplamda 27 kişide gibozite saptandı (grup 1; 15/28) (grup 2; 12/28). Gruplar arasında skolyoz varlığı (p=0,079) ve gibozite (p=0,183) açısından istatistiksel olarak herhangi bir anlamlı fark bulunmadı. Ayrıca değerlendirme parametreleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmadı (p>0.05, r<0.500).
Sonuç: Çalışmamız sonucunda not ortalaması yüksek olan öğrencilerde skolyoz varlığı olmayabileceği ve not ortalaması ile skolyoz arasında ilişki bulunmayabileceği görüldü. Bunun nedeni olarak Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin pratik ders yoğunluğunun fazla olması, masa başında geçirilen zamanın yapılan pratik derslerle ve egzersiz eğitimi ile azalıyor olması ve öğrencilerin bu konuda bilinçlenmesi gösterilebilir.
Bu çalışma için Başkent Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Araştırma Kurulu ve Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan KA24/136 no’lu ve 03.04.2024 tarihli “Proje Onayı” alınmıştır.
KA24/136
Purpose: Asymmetric posture during functional activities has become an increasing issue due to poor postural habits and physical inactivity associated with modern life. The aim of this study was to investigate the effect of academic success on the presence of scoliosis among university students in the Physiotherapy and Rehabilitation department.
Methods: Fifty-six university students (7 male, 49 female; mean age 21.8 ± 1.5 years) studying in the Physiotherapy and Rehabilitation department were included in the study. Participants were divided into two groups: Group 1 (students with a GPA of 3.00 and above) and Group 2 (students with a GPA of 2.99 and below). Demographic information, GPA, study posture, and the duration spent in this posture were collected through questionnaires. Additionally, posturographic analysis and the gibbosity test (forward bend test) were performed on the participants from the posterior direction. All evaluations were conducted by a single physiotherapist.
Results: Scoliosis was identified in a total of 26 individuals (Group 1: 16/28; Group 2: 10/28). Gibbosity was detected in a total of 27 participants (Group 1: 15/28; Group 2: 12/28) during the gibbosity evaluation. There was no statistically significant difference between the groups regarding the presence of scoliosis (p = 0,079) and gibbosity (p = 0,183). Furthermore, no statistically significant relationship was found between the evaluation parameters (p > 0,05, r < 0,500).
Conclusion: The study found that students with high GPAs may not necessarily have scoliosis, and there appears to be no relationship between GPA and scoliosis. This could be attributed to the high intensity of practical lessons in the Physiotherapy and Rehabilitation program, which reduces the time spent at desks and increases awareness of posture through exercise training.
KA24/136
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | KA24/136 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 3 |