Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 17 Issue: 1, 76 - 89, 29.06.2020

Abstract

References

  • Acılar, A., & Mersin, S. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Facebook Kullanımı Ile Mahremiyet Kaygısı Arasındaki İlişki (The Relationship between Facebook Usage and Privacy Concerns Among University Students), Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 103-114.
  • Aktan, E. (2018). Sosyal Medya ve Sosyal Kaygı: Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 11(2), 35-53.
  • Alimoradi, Z., Lin, C.-Y., Broström, A., Bülow, P. H., Bajalan, Z., Griffiths, M. D., . . . Pakpour, A. H. (2019). Internet addiction and sleep problems: A systematic review and meta-analysis. Sleep medicine reviews.
  • Alkis, Y., Kadirhan, Z., & Sat, M. (2017). Development and validation of social anxiety scale for social media users. Computers in Human Behavior, 72, 296-303.
  • Arslan, a. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International e-Journal of Educational Studies, 4(7), 27-41.
  • Aslanidou, S., & Menexes, G. (2008). Youth and the Internet: Uses and practices in the home. Computers & Education, 51(3), 1375-1391.
  • Aydın, İ. E. (2016). Ünİversİte öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(35), 373-386.
  • Baker, S. R. (2003). A prospective longitudinal investigation of social problem-solving appraisals on adjustment to university, stress, health, and academic motivation and performance. Personality and Individual Differences, 35(3), 569-591.
  • Balcı, Ş., & Gülnar, B. (2009). Üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığı ve internet bağımlılarının profili. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(1), 5-22.
  • Bayhan, V. (2011). Lise öğrencilerinde internet kullanma alışkanlığı ve internet bağımlılığı (Malatya uygulaması). Young, 237, 244.
  • Block, J. J. (2008). Issues for DSM-V: Internet addiction. In: Am Psychiatric Assoc.
  • Campisi, J., Bynog, P., McGehee, H., Oakland, J. C., Quirk, S., Taga, C., & Taylor, M. (2012). Facebook, stress, and incidence of upper respiratory infection in undergraduate college students. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 15(12), 675-681.
  • Cengizhan, C. (2005). Öğrencİlerİn bİlgİsayar ve internet kullaniminda yenİ bİr boyut:“İnternet bağimliliği”. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(22), 83-98.
  • Chou, C., Chou, J., & Tyan, N.-C. N. (1998). An Exploratory Study of Internet Addiction, Usage and Communication Pleasure.
  • Chou, C., & Hsiao, M.-C. (2000). Internet addiction, usage, gratification, and pleasure experience: the Taiwan college students’ case. Computers & Education, 35(1), 65-80.
  • Çakmak, V. (2014). İletişim Kaygısının Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Olan Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Örnek Olay Incelemesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Çalışır, G. (2015). Kişilerarası İletişimde Kullanılan Bir Araç Olarak Sosyal Medya: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. E-Journal of New World Sciences Academy, 197.
  • Çınar, M. (2015). Ergenlerin Problemli İnternet Kullanım Davranışları ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Davidson, T., & Farquhar, L. K. (2014). Correlates of social anxiety, religion, and Facebook. Journal of Media and Religion, 13(4), 208-225.
  • Ebizma. (2019). Top 15 Most Popular Social Networking Sites & APPs | September 2019. Retrieved from http://www.ebizmba.com/articles/social-networking-websites
  • Elhai, J. D., Hall, B. J., & Erwin, M. C. (2018). Emotion regulation’s relationships with depression, anxiety and stress due to imagined smartphone and social media loss. Psychiatry research, 261, 28-34.
  • Ergin, N., & Taştan, A. (2019). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinde Spor Yapma Durumlarına Göre Sosyal Kaygı ve Problem Çözme Düzeylerinin İncelenmesi: Bitlis İli Örneği. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 1(2), 6-10.
  • Eroğlu, A. (2014). İnternet Bağımlılığı ile İlişkili Değişkenlerin incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erol, D. D. (2019). Selfie ya da dijital dönemde “varolmak”. ICOESS 2019, 145.
  • Erol, G., & Hassan, A. (2014). Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı Ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi. Journal of International Social Research, 7(31).
  • Fisher, R., Cavanagh, J., & Bowles, A. (2011). Assisting transition to university: Using assessment as a formative learning tool. Assessment & Evaluation in Higher Education, 36(2), 225-237.
  • Gashti, N. B., & Pilevari, N. (2012). Evaluation of Internet Anxiety in SRBIAU Higher Education Students in Research Process. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 6(12), 3510-3518.
  • Gökçearslan, Ş., & Günbatar, M. S. (2012). Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 10-24.
  • Has, Z. (2015). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının yaşam kalitesine etkisi: Sakarya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul,
  • Jacobsen, W. C., & Forste, R. (2011). The wired generation: Academic and social outcomes of electronic media use among university students. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(5), 275-280.
  • Kandell, J. J. (1998). Internet addiction on campus: The vulnerability of college students. Cyberpsychology & behavior, 1(1), 11-17.
  • Kato, T. A., Kanba, S., & Teo, A. R. (2018). Hikikomori: experience in Japan and international relevance. World Psychiatry, 17(1), 105.
  • Kato, T. A., Shinfuku, N., Sartorius, N., & Kanba, S. (2011). Are Japan's hikikomori and depression in young people spreading abroad? The Lancet, 378(9796), 1070.
  • Kaya, A., Bozaslan, H., & Gülten, G. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumlarının Problem Çözme Becerilerine, Sosyal Kaygı Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 208-225.
  • Kıbrıs, G. (2014). https://www.gundemkibris.com/sonunda-selfie-hastaligimiz-da-oldu-makale,6478.html, Erişim Tarihi: 27.12.2019.
  • Kolunsağ, A., & Özdemİr, G. (2007). Sürdürülebilir oryantasyon modeli ve Sakarya Üniversitesi’ndeki durum. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 211-229.
  • Korukçu, A. (2010). Yaygın Din Eğitiminde İlahiyat Fakültelerinin Yeri ve Önemi. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(20), 99-120.
  • Kuşcalı, A. (2019). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Motivasyonlarının İncelenmesi. Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 100-110.
  • Küçükali, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımı: Atatürk Üniversitesi örneği. Bartın Üniversitesi İİ BF Dergisi, 7(13), 531-546.
  • Küçüker, E. (2017). Türkiye’de kademeler arası geçiş ve öğrenci akışının gelişimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50(1), 43-98.
  • Nalwa, K., & Anand, A. P. (2003). Internet addiction in students: A cause of concern. Cyberpsychology & behavior, 6(6), 653-656.
  • Nesi, J., & Prinstein, M. J. (2015). Using social media for social comparison and feedback-seeking: Gender and popularity moderate associations with depressive symptoms. Journal of abnormal child psychology, 43(8), 1427-1438.
  • Özolgun Kurt, N. (2014). Meslek lisesi öğrencilerinde problemli internet kullanımı, bilişsel yetenek ve dikkat becerilerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Paul, E. L., & Brier, S. (2001). Friendsickness in the transition to college: Precollege predictors and college adjustment correlates. Journal of Counseling & Development, 79(1), 77-89.
  • Sipahi, H., Kartal, E., & Gökkılıç, B. (2019). Bornova İlçesi’nde dört okulda ergenlerde internet bağımlılığı ve güvenli internet kullanımının değerlendirilmesi. Ege Tıp Dergisi, 58(4), 375-383.
  • Şahin, N. (2014). Ergenlik problemleri ve baş etme yöntemleri ile internet bağımlılığı arasındaki ilişki. Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Tanriverdi, S. (2012). Ortaöğretim öğrencelerinde internet bağımlılığı ile algılanan sosyal destek arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Taylan, H. H., & Agallija, N. (2016). Arnavutluk’ta Gençlerde İnternet Bağımlılığı. Internatonal Journal of Academic Value Studies, 2(4), 1-12.
  • Tuna, C. (2015). Ortaokul öğrencilerinin ebeveynleriyle olan bağlanma ilişkisinin internet bağımlılığına etkisi. In: Yüksek LisansTezi. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • TÜİK. (2019) Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması, 2019. In.
  • Vannucci, A., Flannery, K. M., & Ohannessian, C. M. (2017). Social media use and anxiety in emerging adults. Journal of affective disorders, 207, 163-166.
  • Wakefield, L. T., & Wakefield, R. L. (2018). Anxiety and ephemeral social media use in negative eWOM creation. Journal of Interactive Marketing, 41, 44-59.
  • Waldo, A. D. (2014). Correlates of internet addiction among adolescents. Psychology, 5(18), 1999.
  • Weinstein, A., Dorani, D., Elhadif, R., Bukovza, Y., Yarmulnik, A., & Dannon, P. (2015). Internet addiction is associated with social anxiety in young adults. Annals of Clinical Psychiatry, 27(1), 4-9.
  • Weinstein, A., & Lejoyeux, M. (2010). Internet addiction or excessive internet use. The American journal of drug and alcohol abuse, 36(5), 277-283.
  • Whiting, A. (2013). Why people use social media: a uses and gratifications approach. Qualitative Market Research: An International Journal, 16(4), 362-369. doi:10.1108/QMR-06-2013-0041
  • Wikipedia. (2019a). Hikikomori https://tr.wikipedia.org/wiki/Hikikomori, Erişim Tarihi: 28.12.2019.
  • Wikipedia. (2019b). İlahiyat https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0lahiyat, Erişim Tarihi: 28.12.2019.
  • Yeniçıktı, N. T. (2010). Sosyal kaygı düzeylerinin sosyal sorumluluk projeleri ile giderilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yılmaz, E., Şahİn, Y. L., Haseski, H. İ., & Osman, E. (2014). Lise öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Balıkesir ili örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 133-144.
  • Young, K. S. (1998). Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder. Cyberpsychology & behavior, 1(3), 237-244.
  • Young, K. S. (2004). Internet addiction: A new clinical phenomenon and its consequences. American behavioral scientist, 48(4), 402-415.

Sosyal Medya Kullanan Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ve Sosyal Kaygı Durumlarının Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 17 Issue: 1, 76 - 89, 29.06.2020

Abstract

Bu çalışma üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığının ve sosyal kaygının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubunu, Doğu Anadolu’da bir devlet Üniversitesinde, 2019-2020 Öğretim Yılı Güz Döneminde çeşitli fakültelerde öğrenim gören, erkek ve kadın toplam 298 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin internet bağımlılığını belirlemek amacıyla Young Internet Bağımlılık Ölçeği kullanılmıştır. Sosyal medya kaygı düzeylerini saptamak için Sosyal Medya Kullanıcıları için Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada internet bağımlılığı ve sosyal kaygının çeşitli değişkenlere göre incelemesi yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında öğrencilerin sosyal kaygı düzeyinin cinsiyete, fakülte, sınıf düzeyine, Tercih-1 (arkadaşlarla vakit geçirmek) ve Tercih-2’ye (internette gezinmek) tercih göre değişiklik gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin internet bağımlılık düzeyleri günlük internet kullanım süresine, Tercih-1 (arkadaşlarla vakit geçirmek) ve Tercih-2’ye (internette gezinmek) göre değişiklik gösterdiği belirlenmiştir. İnternet bağımlılığı ile sosyal kaygı düzeyi arasında orta düzeyde pozitif yönde doğrusal bir ilişki olduğu belirlenmiştir.

References

  • Acılar, A., & Mersin, S. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Facebook Kullanımı Ile Mahremiyet Kaygısı Arasındaki İlişki (The Relationship between Facebook Usage and Privacy Concerns Among University Students), Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 103-114.
  • Aktan, E. (2018). Sosyal Medya ve Sosyal Kaygı: Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 11(2), 35-53.
  • Alimoradi, Z., Lin, C.-Y., Broström, A., Bülow, P. H., Bajalan, Z., Griffiths, M. D., . . . Pakpour, A. H. (2019). Internet addiction and sleep problems: A systematic review and meta-analysis. Sleep medicine reviews.
  • Alkis, Y., Kadirhan, Z., & Sat, M. (2017). Development and validation of social anxiety scale for social media users. Computers in Human Behavior, 72, 296-303.
  • Arslan, a. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International e-Journal of Educational Studies, 4(7), 27-41.
  • Aslanidou, S., & Menexes, G. (2008). Youth and the Internet: Uses and practices in the home. Computers & Education, 51(3), 1375-1391.
  • Aydın, İ. E. (2016). Ünİversİte öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(35), 373-386.
  • Baker, S. R. (2003). A prospective longitudinal investigation of social problem-solving appraisals on adjustment to university, stress, health, and academic motivation and performance. Personality and Individual Differences, 35(3), 569-591.
  • Balcı, Ş., & Gülnar, B. (2009). Üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığı ve internet bağımlılarının profili. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(1), 5-22.
  • Bayhan, V. (2011). Lise öğrencilerinde internet kullanma alışkanlığı ve internet bağımlılığı (Malatya uygulaması). Young, 237, 244.
  • Block, J. J. (2008). Issues for DSM-V: Internet addiction. In: Am Psychiatric Assoc.
  • Campisi, J., Bynog, P., McGehee, H., Oakland, J. C., Quirk, S., Taga, C., & Taylor, M. (2012). Facebook, stress, and incidence of upper respiratory infection in undergraduate college students. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 15(12), 675-681.
  • Cengizhan, C. (2005). Öğrencİlerİn bİlgİsayar ve internet kullaniminda yenİ bİr boyut:“İnternet bağimliliği”. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(22), 83-98.
  • Chou, C., Chou, J., & Tyan, N.-C. N. (1998). An Exploratory Study of Internet Addiction, Usage and Communication Pleasure.
  • Chou, C., & Hsiao, M.-C. (2000). Internet addiction, usage, gratification, and pleasure experience: the Taiwan college students’ case. Computers & Education, 35(1), 65-80.
  • Çakmak, V. (2014). İletişim Kaygısının Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Olan Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Örnek Olay Incelemesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Çalışır, G. (2015). Kişilerarası İletişimde Kullanılan Bir Araç Olarak Sosyal Medya: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. E-Journal of New World Sciences Academy, 197.
  • Çınar, M. (2015). Ergenlerin Problemli İnternet Kullanım Davranışları ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Davidson, T., & Farquhar, L. K. (2014). Correlates of social anxiety, religion, and Facebook. Journal of Media and Religion, 13(4), 208-225.
  • Ebizma. (2019). Top 15 Most Popular Social Networking Sites & APPs | September 2019. Retrieved from http://www.ebizmba.com/articles/social-networking-websites
  • Elhai, J. D., Hall, B. J., & Erwin, M. C. (2018). Emotion regulation’s relationships with depression, anxiety and stress due to imagined smartphone and social media loss. Psychiatry research, 261, 28-34.
  • Ergin, N., & Taştan, A. (2019). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinde Spor Yapma Durumlarına Göre Sosyal Kaygı ve Problem Çözme Düzeylerinin İncelenmesi: Bitlis İli Örneği. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 1(2), 6-10.
  • Eroğlu, A. (2014). İnternet Bağımlılığı ile İlişkili Değişkenlerin incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erol, D. D. (2019). Selfie ya da dijital dönemde “varolmak”. ICOESS 2019, 145.
  • Erol, G., & Hassan, A. (2014). Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı Ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi. Journal of International Social Research, 7(31).
  • Fisher, R., Cavanagh, J., & Bowles, A. (2011). Assisting transition to university: Using assessment as a formative learning tool. Assessment & Evaluation in Higher Education, 36(2), 225-237.
  • Gashti, N. B., & Pilevari, N. (2012). Evaluation of Internet Anxiety in SRBIAU Higher Education Students in Research Process. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 6(12), 3510-3518.
  • Gökçearslan, Ş., & Günbatar, M. S. (2012). Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 10-24.
  • Has, Z. (2015). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının yaşam kalitesine etkisi: Sakarya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul,
  • Jacobsen, W. C., & Forste, R. (2011). The wired generation: Academic and social outcomes of electronic media use among university students. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(5), 275-280.
  • Kandell, J. J. (1998). Internet addiction on campus: The vulnerability of college students. Cyberpsychology & behavior, 1(1), 11-17.
  • Kato, T. A., Kanba, S., & Teo, A. R. (2018). Hikikomori: experience in Japan and international relevance. World Psychiatry, 17(1), 105.
  • Kato, T. A., Shinfuku, N., Sartorius, N., & Kanba, S. (2011). Are Japan's hikikomori and depression in young people spreading abroad? The Lancet, 378(9796), 1070.
  • Kaya, A., Bozaslan, H., & Gülten, G. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumlarının Problem Çözme Becerilerine, Sosyal Kaygı Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 208-225.
  • Kıbrıs, G. (2014). https://www.gundemkibris.com/sonunda-selfie-hastaligimiz-da-oldu-makale,6478.html, Erişim Tarihi: 27.12.2019.
  • Kolunsağ, A., & Özdemİr, G. (2007). Sürdürülebilir oryantasyon modeli ve Sakarya Üniversitesi’ndeki durum. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 211-229.
  • Korukçu, A. (2010). Yaygın Din Eğitiminde İlahiyat Fakültelerinin Yeri ve Önemi. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(20), 99-120.
  • Kuşcalı, A. (2019). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Motivasyonlarının İncelenmesi. Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 100-110.
  • Küçükali, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımı: Atatürk Üniversitesi örneği. Bartın Üniversitesi İİ BF Dergisi, 7(13), 531-546.
  • Küçüker, E. (2017). Türkiye’de kademeler arası geçiş ve öğrenci akışının gelişimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50(1), 43-98.
  • Nalwa, K., & Anand, A. P. (2003). Internet addiction in students: A cause of concern. Cyberpsychology & behavior, 6(6), 653-656.
  • Nesi, J., & Prinstein, M. J. (2015). Using social media for social comparison and feedback-seeking: Gender and popularity moderate associations with depressive symptoms. Journal of abnormal child psychology, 43(8), 1427-1438.
  • Özolgun Kurt, N. (2014). Meslek lisesi öğrencilerinde problemli internet kullanımı, bilişsel yetenek ve dikkat becerilerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Paul, E. L., & Brier, S. (2001). Friendsickness in the transition to college: Precollege predictors and college adjustment correlates. Journal of Counseling & Development, 79(1), 77-89.
  • Sipahi, H., Kartal, E., & Gökkılıç, B. (2019). Bornova İlçesi’nde dört okulda ergenlerde internet bağımlılığı ve güvenli internet kullanımının değerlendirilmesi. Ege Tıp Dergisi, 58(4), 375-383.
  • Şahin, N. (2014). Ergenlik problemleri ve baş etme yöntemleri ile internet bağımlılığı arasındaki ilişki. Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Tanriverdi, S. (2012). Ortaöğretim öğrencelerinde internet bağımlılığı ile algılanan sosyal destek arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Taylan, H. H., & Agallija, N. (2016). Arnavutluk’ta Gençlerde İnternet Bağımlılığı. Internatonal Journal of Academic Value Studies, 2(4), 1-12.
  • Tuna, C. (2015). Ortaokul öğrencilerinin ebeveynleriyle olan bağlanma ilişkisinin internet bağımlılığına etkisi. In: Yüksek LisansTezi. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • TÜİK. (2019) Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması, 2019. In.
  • Vannucci, A., Flannery, K. M., & Ohannessian, C. M. (2017). Social media use and anxiety in emerging adults. Journal of affective disorders, 207, 163-166.
  • Wakefield, L. T., & Wakefield, R. L. (2018). Anxiety and ephemeral social media use in negative eWOM creation. Journal of Interactive Marketing, 41, 44-59.
  • Waldo, A. D. (2014). Correlates of internet addiction among adolescents. Psychology, 5(18), 1999.
  • Weinstein, A., Dorani, D., Elhadif, R., Bukovza, Y., Yarmulnik, A., & Dannon, P. (2015). Internet addiction is associated with social anxiety in young adults. Annals of Clinical Psychiatry, 27(1), 4-9.
  • Weinstein, A., & Lejoyeux, M. (2010). Internet addiction or excessive internet use. The American journal of drug and alcohol abuse, 36(5), 277-283.
  • Whiting, A. (2013). Why people use social media: a uses and gratifications approach. Qualitative Market Research: An International Journal, 16(4), 362-369. doi:10.1108/QMR-06-2013-0041
  • Wikipedia. (2019a). Hikikomori https://tr.wikipedia.org/wiki/Hikikomori, Erişim Tarihi: 28.12.2019.
  • Wikipedia. (2019b). İlahiyat https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0lahiyat, Erişim Tarihi: 28.12.2019.
  • Yeniçıktı, N. T. (2010). Sosyal kaygı düzeylerinin sosyal sorumluluk projeleri ile giderilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yılmaz, E., Şahİn, Y. L., Haseski, H. İ., & Osman, E. (2014). Lise öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Balıkesir ili örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 133-144.
  • Young, K. S. (1998). Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder. Cyberpsychology & behavior, 1(3), 237-244.
  • Young, K. S. (2004). Internet addiction: A new clinical phenomenon and its consequences. American behavioral scientist, 48(4), 402-415.
There are 62 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Abdullah Ağırtaş 0000-0001-6364-1436

Çetin Güler This is me 0000-0001-6118-9693

Publication Date June 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Ağırtaş, A., & Güler, Ç. (2020). Sosyal Medya Kullanan Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ve Sosyal Kaygı Durumlarının Değerlendirilmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 76-89.