Bu çalışmada, doğayı korumak için “sıfır atık”ı hedefleyen döngüsel modanın, giysilerin yaşam döngülerini uzatarak modanın ayak izini azaltma potansiyeli vurgulanmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, tüketim değerlerinin ikinci el giysi satın alma niyeti üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Tüketim değerlerine yönelik algıları değerlendirmek için Lin ve Huang (2012) tarafından geliştirilen ölçek, ikinci el giysi satın alma niyetini değerlendirmek için ise Kumar ve diğerleri (2017) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. 1-30 Eylül 2022 tarihleri arasında sosyal medya platformları tarafından online anket uygulanmıştır. Modelin hipotezleri, 425 katılımcıdan elde edilen verilere Kısmi En Küçük Kareler Yol analizi kullanılarak test edilmiştir. Mevcut bulguların ikinci el giyim piyasası paydaşlarının ilgisini çekmesi muhtemeldir. Aynı zamanda sonuçların kullanılmış giysilere ikinci bir şans vereceği ve ilgili literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Sonuç olarak, Tüketim Değerleri Ölçeği boyutlarının ikinci el giysi satın alma niyetleri üzerinde anlamlı ve olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür.
sürdürülebilirlik döngüsel moda tüketim değerleri teorisi ikinci el giysi satın alma niyeti
sürdürülebilirlik döngüsel moda tüketim değerleri teorisi ikinci el giysi satın alma niyeti
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 19 Issue: 2 |