Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye'de Pazarlama Tez Haritası: 2018-2023 Yılları Arasındaki Doktora Çalışmalarının Analizi

Year 2024, Volume: 21 Issue: 2, 76 - 89, 29.12.2024

Abstract

Bu araştırma, 2018-2023 yılları arasında Türkiye'de yazılan pazarlama doktora tezlerini detaylı bir şekilde inceleyerek, pazarlama alanındaki güncel eğilimleri ve dikkat çeken konuları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Yapılan kapsamlı literatür taraması, pazarlamanın günümüz iş dünyasında stratejik bir öneme sahip olduğunu ve teknolojik ilerlemelerin, pazarlama stratejilerini sürekli olarak dönüştürdüğünü vurgulamaktadır. Bu çalışma, 256 doktora tezi üzerinden gerçekleştirilen derinlemesine bir analizle elde edilen bulguları sunmaktadır. Araştırmanın sonuçları, çoğu tezin devlet üniversitelerinde gerçekleştirildiğini, Türkçe'nin en yaygın kullanılan dil olduğunu ve en fazla tezin 2023 yılında üretildiğini göstermektedir. Tezlerin genellikle Sosyal Bilimler Enstitüsü'ne bağlı olduğu ve çoğunlukla nicel araştırma yöntemleriyle hazırlandığı belirlenmiştir. Dijital pazarlama, ilişkisel pazarlama, tüketici davranışları, marka ve müşteri memnuniyeti gibi konular, ele alınan tezlerde öne çıkan başlıca temalardır. Bu çalışma, Türkiye'deki pazarlama alanındaki doktora tezlerinin içeriğini ve metodolojisini detaylı bir şekilde analiz ederek, pazarlama biliminin evrimine ışık tutmayı ve gelecekteki araştırmacılara, akademisyenlere ve iş dünyasına ilham verici bir bakış sunmayı amaçlamaktadır.

Ethical Statement

Çalışmanın tüm süreçlerinin araştırma ve yayın etiğine uygun olduğunu, etik kurallara ve bilimsel atıf gösterme ilkelerine uyduğumu beyan ederim.

References

  • Bahar, R. (2023). Ulusal pazarlama yazınında sosyal medya pazarlaması konulu çalışmaların bibliyometrik analizi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (15), 115-131. DOI: 10.54831/vanyyuiibfd.1303311
  • Bakır, N. (2014). Pazarlama alanında yapılan doktora tezlerinin kategorik olarak değerlendirilmesi (1994-2012). Öneri Dergisi, 10(40), 1-13. https://doi.org/10.14783/od.v10i40.1012000344
  • Bozyiğit, S., & Yaşa, E. (2012). Araştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırma, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiler Kitabı, 18-21 Ekim 2012, Balıkesir.
  • Gamble, J., Gilmore, A., Mccartan-Quinn, D. ve Durkan, P. (2011). The marketing concept in the 21st century: a review of how marketing has been defined since the 1960s. The Marketing Review, 11(3): 227-248.
  • Geçti, F. (2022). Mobil Pazarlama: Türkiye’deki Lisansüstü Tezlere İlişkin İçerik Analizi (2007–2022). Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 5(2), 154-175.
  • Girgin, M. (2019). Pazarlama ve veri analitiği; pazarlamanın artan önemi. Uluslararası Bankacılık Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-29.
  • Gülmez, M., Yalçıntaş, D., Kurtulgan, A., & Özbay, M. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yazılan doktora tezlerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 59-69.
  • Kavak, B., & Kazancı Sunaoğlu, Ş. (2020). Pazarlama bilim dalında yazılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin bibliyometrik profilinin incelenmesi. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 55(4), 2997-3021. doi: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.12.1509
  • O’Connor, C., Joffe, H. (2020). Intercoder reliability in qualitative research: debates and practical guidelines. International Journal of Qualitative Methods, 19. https://doi.org/10.1177/1609406919899220
  • Ögel Aydın, S., & Aydın, S. (2023). Geçmişten bugüne akademik bir yolculuk: sosyal pazarlama konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (33), 327-348. DOI: 10.54600/igdirsosbilder.1251987
  • Temizkan, S. P., & Avcı, D. (2021). Türkiye’de marka sadakati konulu lisansüstü tezlerin ve makalelerin bibliyometrik profili. Turizm ve İşletmecilik Dergisi, 2(1), 86-109. https://doi.org/10.29329/jtm.2021.419.5
  • Zeren, D., & Kaya, N. (2020). Dijital pazarlama: ulusal yazının bibliyometrik analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 35-52.
  • Yükseköğretim Kurumu (2023). www.tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/, Erişim Tarihi: 20.11.2023.
Year 2024, Volume: 21 Issue: 2, 76 - 89, 29.12.2024

Abstract

References

  • Bahar, R. (2023). Ulusal pazarlama yazınında sosyal medya pazarlaması konulu çalışmaların bibliyometrik analizi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (15), 115-131. DOI: 10.54831/vanyyuiibfd.1303311
  • Bakır, N. (2014). Pazarlama alanında yapılan doktora tezlerinin kategorik olarak değerlendirilmesi (1994-2012). Öneri Dergisi, 10(40), 1-13. https://doi.org/10.14783/od.v10i40.1012000344
  • Bozyiğit, S., & Yaşa, E. (2012). Araştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırma, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiler Kitabı, 18-21 Ekim 2012, Balıkesir.
  • Gamble, J., Gilmore, A., Mccartan-Quinn, D. ve Durkan, P. (2011). The marketing concept in the 21st century: a review of how marketing has been defined since the 1960s. The Marketing Review, 11(3): 227-248.
  • Geçti, F. (2022). Mobil Pazarlama: Türkiye’deki Lisansüstü Tezlere İlişkin İçerik Analizi (2007–2022). Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 5(2), 154-175.
  • Girgin, M. (2019). Pazarlama ve veri analitiği; pazarlamanın artan önemi. Uluslararası Bankacılık Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-29.
  • Gülmez, M., Yalçıntaş, D., Kurtulgan, A., & Özbay, M. (2019). Türkiye’de pazarlama alanında yazılan doktora tezlerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 59-69.
  • Kavak, B., & Kazancı Sunaoğlu, Ş. (2020). Pazarlama bilim dalında yazılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin bibliyometrik profilinin incelenmesi. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 55(4), 2997-3021. doi: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.12.1509
  • O’Connor, C., Joffe, H. (2020). Intercoder reliability in qualitative research: debates and practical guidelines. International Journal of Qualitative Methods, 19. https://doi.org/10.1177/1609406919899220
  • Ögel Aydın, S., & Aydın, S. (2023). Geçmişten bugüne akademik bir yolculuk: sosyal pazarlama konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (33), 327-348. DOI: 10.54600/igdirsosbilder.1251987
  • Temizkan, S. P., & Avcı, D. (2021). Türkiye’de marka sadakati konulu lisansüstü tezlerin ve makalelerin bibliyometrik profili. Turizm ve İşletmecilik Dergisi, 2(1), 86-109. https://doi.org/10.29329/jtm.2021.419.5
  • Zeren, D., & Kaya, N. (2020). Dijital pazarlama: ulusal yazının bibliyometrik analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 35-52.
  • Yükseköğretim Kurumu (2023). www.tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/, Erişim Tarihi: 20.11.2023.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Marketing (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Murat Gülmez 0000-0003-2584-785X

Beste Zorlular 0000-0002-4001-1527

Mustafa Öztürkel 0000-0001-5216-0741

Early Pub Date December 29, 2024
Publication Date December 29, 2024
Submission Date November 11, 2024
Acceptance Date December 1, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Gülmez, M., Zorlular, B., & Öztürkel, M. (2024). Türkiye’de Pazarlama Tez Haritası: 2018-2023 Yılları Arasındaki Doktora Çalışmalarının Analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 76-89.