BibTex RIS Cite

Akademik Amaçlı Okuma İzlencesi Oluşturmadaki Temel Kriterler

Year 2007, Volume: 1 Issue: 8, 35 - 49, 01.02.2007

Abstract

Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri

Year 2007, Volume: 1 Issue: 8, 35 - 49, 01.02.2007

Abstract

Bu çalışma, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı ve Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü öğretim elemanlarının uyguladıkları biyoloji öğretim yöntemlerini ve farklı yıllardaki değişimlerini öğrenci gözüyle tespit etmek amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla, 1999 yılında (166 öğrenci) ve 2006 yılında (165 öğrenci) 1., 2., 3. ve 4. sınıf biyoloji öğretmenliği öğrencilerine ayrı ayrı uygulanarak değişim anlaşılmaya çalışılmıştır. Ayrıca öğretim elemanlarının kullandıkları yöntemler hakkındaki öğrenci görüşlerine, yıl, cinsiyet, sınıf gibi faktörlerin etkisi de araştırılmıştır. Toplanan veriler, faktörlerin etkilerini ortaya çıkarmak için çok faktörlü MANOVA, yıllar arasında öğretim yöntemlerinin kullanılmasındaki farklılığı ortaya çıkarmak için de Z testi kullanılarak incelenmiştir. Hangi yöntemin en çok kullanıldığı ortalamalara bakılarak anlaşılmıştır. Analizler sonucunda her iki yılda da en çok soru-cevap yönteminin kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Gözlem-inceleme ve tartışma yöntemlerinin kullanımında yılların etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu Z testi ile, öğretim yöntemlerine ait değişkenlerin birçoğunun yıllara, sınıflara ve cinsiyetlere göre önemli düzeyde farklılık gösterdiği MANOVA ile tespit edilmiştir. Anketin güvenirliği, Cronbach α= 0,90 olarak ölçülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ercan Kaya, Yasemin Harurluoğlu This is me

Ercan Kaya This is me

Publication Date February 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 1 Issue: 8

Cite

APA Harurluoğlu, E. K. Y. ., & Kaya, E. (2007). Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences, 1(8), 35-49.
AMA Harurluoğlu EKY, Kaya E. Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. February 2007;1(8):35-49.
Chicago Harurluoğlu, Ercan Kaya, Yasemin, and Ercan Kaya. “Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1, no. 8 (February 2007): 35-49.
EndNote Harurluoğlu EKY, Kaya E (February 1, 2007) Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1 8 35–49.
IEEE E. K. Y. . Harurluoğlu and E. Kaya, “Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri”, Cankaya University Journal of Arts and Sciences, vol. 1, no. 8, pp. 35–49, 2007.
ISNAD Harurluoğlu, Ercan Kaya, Yasemin - Kaya, Ercan. “Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1/8 (February 2007), 35-49.
JAMA Harurluoğlu EKY, Kaya E. Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. 2007;1:35–49.
MLA Harurluoğlu, Ercan Kaya, Yasemin and Ercan Kaya. “Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences, vol. 1, no. 8, 2007, pp. 35-49.
Vancouver Harurluoğlu EKY, Kaya E. Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. 2007;1(8):35-49.