Bu araştırmanın
amacı, kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının örgütsel bağlılık üzerindeki
etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini Konya Organize Sanayi
Bölgesi’nde faaliyet gösteren işletmelerde çalışan 435 personel
oluşturmaktadır. Çoklu Regresyon analizi sonuçlarına göre; kurumsal sosyal
sorumluluğun ekonomik, yasal ve hayırseverlik odaklı sorumluluk boyutlarının
duygusal bağlılık üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu
tespit edilmiştir. Ancak, etik sorumluluk algılamalarının duygusal bağlılık
üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olmadığı da araştırma
bulguları arasında yer almaktadır. Diğer yandan kurumsal sosyal sorumluluğun
ekonomik, yasal ve etik sorumluluk boyutlarının normatif bağlılık üzerinde
pozitif yönlü ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ancak,
hayırseverlik odaklı sorumluluk boyutunun normatif bağlılık üzerinde
istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir.
Benzer şekilde kurumsal sosyal sorumluluğun ekonomik, yasal ve etik sorumluluk
boyutlarının devam bağlılığı üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkiye sahip
olduğu tespit edilmiştir. Ancak, hayırseverlik odaklı sorumluluk boyutunun
devam bağlılığı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olmadığı
ortaya konulmuştur. Bu araştırmada son olarak, çalışmanın kısıtları ve gelecek
araştırmalara yönelik önerilere yer verilmiştir.
Kurumsal sosyal sorumluluk ekonomik sorumluluk yasal sorumluluk etik sorumluluk hayırseverlik odaklı sorumluluk örgütsel bağlılık duygusal bağlılık normatif bağlılık devam bağlılığı
The aim of this
study is to determine the perceptions of corporate social responsibility on
organizational commitment and reveal whether there are significant differences
regarding the perceptions of corporate social responsibility in terms of
employees' demographic characteristics. Data sampling of the study was gathered
from 435 employees operating in Konya Organized Industrial Zone. Multiple
Regression analysis results showed that economic, legal and philanthropic
responsibilities had a significant and positive effect on emotional commitment.
However, ethical responsibility had no significant effect on emotional
commitment. On the other hand, economic, legal and ethical responsibilities had
a significant and positive effect on normative commitment. But, philanthropic
responsibility had no significant effect on normative commitment. Similarly,
economic, legal and ethical responsibilities had a significant and positive
effect on continuance commitment. Nevertheless, philanthropic responsibility
had no significant effect on continuance commitment. Finally, the limitations
of the study are given and some suggestions are made for future studies.
Corporate social responsibility economic responsibility legal responsibility ethical responsibility philanthropic responsibility organizational commitment emotional commitment normative commitment continuance commitment
Subjects | Political Science |
---|---|
Journal Section | case study |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | October 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |