Literatürde
turistik destinasyonlarda hizmet kalitesi boyutları ile ilgili çeşitli
çalışmalar mevcuttur. Bu çalışmalarda destinasyon hizmet kalitesi boyutlarının
konaklama hizmetleri, yerel ulaşım hizmetleri, hijyen ve temizlik,
misafirperverlik, turistik aktiviteler, turistik ürün ve hizmet fiyatları,
iletişim olanakları ve destinasyon havaalanı hizmetlerinden oluştuğu öne
sürülmektedir. Bu boyutlar kapsamında beklentileri karşılanan ve memnuniyetleri
sağlanan turistik tüketicilerin ise destinasyonlara ve turizm işletmelerine
bağlılık ve tekrar satın alma niyeti göstermeleri beklenmektedir. Bu çalışmada;
Türkiye’nin en çok turistik tüketici çeken altıncı destinasyonu olan Kapadokya
bölgesini ziyaret eden turistik tüketicilerin satın alma öncesi beklentilerini ve
satın alma sonrası değerlendirmelerini şekillendiren boyutların belirlenmesi ve
boyutlar arasındaki farkların ölçülmesi amaçlanmaktadır. Destinasyonu ziyaret
eden turistik tüketicilerin beklentileri ve değerlendirmeleri birincil veri
toplama yöntemlerinden birisi olan anket yöntemiyle belirlenmeye çalışılmıştır
ve elde edilen veriler SPSS programı vasıtasıyla güvenilirlik, açıklayıcı
(keşfedici) faktör, frekans ve fark (T Testi) testlerine tabi tutulmuştur. Araştırma
analizleri neticesinde turistik tüketicilerin destinasyonda satın alma öncesi
beklentilerinin ve satın alma sonrası değerlendirmelerinin; konaklama ve
yiyecek hizmetleri, ulaşım hizmetleri, genel korunmuşluk ve temizlik, turistik
aktiviteler ve çekicilikler, misafirperverlik düzeyi ve genel turistik fiyat
düzeyi boyutları kapsamında oluştuğu belirlenmiştir. Yapılan analizler
sonucunda ilgili destinasyonda tüm boyutlarda turistik tüketicilerin
değerlendirmelerinin beklentilerini karşıladığı anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | research article |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2019 |
Submission Date | November 16, 2018 |
Acceptance Date | January 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |