BibTex RIS Cite

YENİ MEDYADA SİYASAL SÖYLEM: 7 HAZİRAN 2015 MİLLETVEKİLİ GENEL SEÇİMİ SÜRECİNDE SİYASİ LİDERLERİN TWİTTER KULLANIMI

Year 2016, Volume: 14 Issue: 1, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.20779

Abstract

Günümüzde hayatın her alanında kendini iyiden iyiye hissettiren yeni medya, özellikle son dönemde siyasilerin propaganda ve söylemlerini seçmen kitlesine kolay, etkin ve kısa şekilde iletmesine imkân vermesi nedeniyle siyasal iletişim bağlamında önemli ve kritik bir hâl almıştır. Bu alanda özellikle diğer yeni medya araçlarından yapısal olarak farklılığıyla ayrılan bir mikroblog sitesi olan Twitter, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hatırı sayılır bir kullanıcı sayısına ulaşmış, gerek görsel ve yazılı basında kendine yer edinmeye başlaması gerekse kullanıcılar tarafından kullanım yoğunluğunun artması toplum tarafından daha da ciddiye alınmasını beraberinde getirmiştir. Twitter’ın bugün itibariyle geldiği noktaya bakıldığında anlık iletişim kurulabilmesi, tek bir tweetle binlerce kişiye ulaşma imkânı sağlaması nedeniyle siyasi liderlerin de aktif ve düzenli olarak resmi Twitter hesaplarında paylaşımlarda bulunduğu görülmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada 7 Haziran 2015 genel seçimlerinde seçim barajını aşarak TBMM’ye giren üç siyasi parti liderinin (MHP hariç) 31 Mayıs-6 Haziran 2015 tarihleri arasında resmi Twitter hesaplarında gerçekleştirdikleri paylaşımlar Paul Grice tarafından geliştirilmiş olan “Bildirişim Sezdirimleri Kuramı”na göre incelenmiştir.

Year 2016, Volume: 14 Issue: 1, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.20779

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ayşad Güdekli

Publication Date November 2, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Güdekli, A. (2016). YENİ MEDYADA SİYASAL SÖYLEM: 7 HAZİRAN 2015 MİLLETVEKİLİ GENEL SEÇİMİ SÜRECİNDE SİYASİ LİDERLERİN TWİTTER KULLANIMI. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1). https://doi.org/10.18026/cbusos.20779