BibTex RIS Cite

EVLİ BİREYLERİN PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK DÜZEYLERİNİN BAZI SOSYO-DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 14 Issue: 1, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.16929

Abstract

Bu çalışmada, evli bireylerin psikolojik dayanıklılık düzeyinin cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, eşin öğrenim durumu, bir işte çalışıp çalışmama, eşin bir işte çalışıp çalışmaması ve ekonomik durum algısı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.  Araştırmanın örneklemi, İzmir Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde yaşayan 835 (485 kadın, 350 erkek) evli bireyden oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak, “Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği”, ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve eta kare yöntemleri kullanılmıştır. Bulgulara göre, evli bireylerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin cinsiyet, yaş, bir işte çalışıp çalışmama ve eşin bir işte çalışıp çalışmamasına göre farklılaşmadığı; öğrenim durumu, eşlerin öğrenim durumu ve ekonomik durum algısına göre farklılaştığı belirlenmiştir. Bir başka deyişle, evli bireylerin öğrenim düzeyi, eşlerin öğrenim düzeyi ve ekonomik durum algısı puanları arttıkça psikolojik dayanıklılık düzeyleri de artmaktadır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılarak, geliştirilen öneriler sunulmuştur.

Year 2016, Volume: 14 Issue: 1, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.16929

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mahmut Bektaş

Şüheda Özben

Publication Date November 2, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Bektaş, M., & Özben, Ş. (2016). EVLİ BİREYLERİN PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK DÜZEYLERİNİN BAZI SOSYO-DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1). https://doi.org/10.18026/cbusos.16929

Cited By















Investigation of mental strengths of sportsmen by different variables
International Journal of Social Sciences and Education Research
Yunus Şahinler
https://doi.org/10.24289/ijsser.558658