Bangladeşli
İngiliz yazar Tanika Gupta’nın 2002 yapımı oyunu Sığınak, birbirleriyle
ilintili iki açıdan seçkin bir oyun olarak ortaya çıkar. İlk olarak, girift ve
çelişkili karakterleriyle kurban, fail, ve kurtarıcı kavramlarının geleneksel
tanımlarına karşı çıkar. İkinci olarak,
oyun yerleşik olgulara karşı duran çelişkili mekan algısıyla bu özgürleştirici
ve düşündürücü bakış açısını elde eder. Batılı olmayan ülkelerdeki mağduriyet
hikayelerine karşı Batı ikiyüzlülüğünü öne çıkararak, Batıdan gelen eleştirel
bir bakış açısını ve Batının artık güvenli bir sığınak olmadığını gösterir. Çelişkili mekan algısı sayesinde oyun aynı
zamanda paradigmalari değiştirme olanağı sağlar. Teorik kısmı ve detaylı metin
okuması olmak üzere iki ana bölümden oluşan bu makale, Sığınak oyununun Batılı
olmayan kurban ve Batılı kurtarıcı kategorilerine karşı çıktığını ve bunu
girift karakterleri ve çelişkili mekan algısıyla ortaya konduğunu tartışır.
Journal Section | Beşeri Bilimler Sayısı |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 1 |