Research Article
BibTex RIS Cite

SHIFTING THE PARADIGM IN VICTIM-PERPETRATOR RELATIONS AND THE AMBIVALENT SPACE IN TANIKA GUPTA’S SANCTUARY

Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 147 - 166, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.297882

Abstract

Bangladeşli
İngiliz yazar Tanika Gupta’nın 2002 yapımı oyunu Sığınak, birbirleriyle
ilintili iki açıdan seçkin bir oyun olarak ortaya çıkar. İlk olarak, girift ve
çelişkili karakterleriyle kurban, fail, ve kurtarıcı kavramlarının geleneksel
tanımlarına karşı çıkar.  İkinci olarak,
oyun yerleşik olgulara karşı duran çelişkili mekan algısıyla bu özgürleştirici
ve düşündürücü bakış açısını elde eder. Batılı olmayan ülkelerdeki mağduriyet
hikayelerine karşı Batı ikiyüzlülüğünü öne çıkararak, Batıdan gelen eleştirel
bir bakış açısını ve Batının artık güvenli bir sığınak olmadığını gösterir.  Çelişkili mekan algısı sayesinde oyun aynı
zamanda paradigmalari değiştirme olanağı sağlar. Teorik kısmı ve detaylı metin
okuması olmak üzere iki ana bölümden oluşan bu makale, Sığınak oyununun Batılı
olmayan kurban ve Batılı kurtarıcı kategorilerine karşı çıktığını ve bunu
girift karakterleri ve çelişkili mekan algısıyla ortaya konduğunu tartışır. 

References

  • AJAK, Benjamin et al (2015), They Poured Fire on Us from the Sky, Perseus, New York.
  • BEAH, Ishmael (2007), A Long Way Gone: Memoirs of a Boy Soldier, Farrar, Straus and Giroux, New York.
  • BILLINGHAM, Peter (2007), “Interview with Tanika Gupta”, (ed.) Peter Billingham, At the Sharp End: Uncovering the Work of Five Contemporary Dramatists, Methuen, London.
  • BOLTANSKI, Luc (1999), Distant Suffering: Morality, Media and Politics, Trans. Graham Burchell, Cambridge University Press, New York.
  • DALLAIRE, Romeo (2004), Shake Hands with the Devil: The Failure of Humanity in Rwanda, De Capo Press, Boston.
  • GOUREVITCH, Phillip (1998), We Wish to Inform You That Tomorrow We Will Be Killed With Our Families: Stories from Rwanda, Farrar, Straus, and Giroux, London.
  • GRIFFIN, Gabriele (2011), “Tanika Gupta”, (eds.) Martin Middeke et al., The Methuen Drama Guide to Contemporary British Playwrights, Methuen, London.
  • GUPTA, Tanika (2005), Gladiator Games, Oberon, London.
Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 147 - 166, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.297882

Abstract

References

  • AJAK, Benjamin et al (2015), They Poured Fire on Us from the Sky, Perseus, New York.
  • BEAH, Ishmael (2007), A Long Way Gone: Memoirs of a Boy Soldier, Farrar, Straus and Giroux, New York.
  • BILLINGHAM, Peter (2007), “Interview with Tanika Gupta”, (ed.) Peter Billingham, At the Sharp End: Uncovering the Work of Five Contemporary Dramatists, Methuen, London.
  • BOLTANSKI, Luc (1999), Distant Suffering: Morality, Media and Politics, Trans. Graham Burchell, Cambridge University Press, New York.
  • DALLAIRE, Romeo (2004), Shake Hands with the Devil: The Failure of Humanity in Rwanda, De Capo Press, Boston.
  • GOUREVITCH, Phillip (1998), We Wish to Inform You That Tomorrow We Will Be Killed With Our Families: Stories from Rwanda, Farrar, Straus, and Giroux, London.
  • GRIFFIN, Gabriele (2011), “Tanika Gupta”, (eds.) Martin Middeke et al., The Methuen Drama Guide to Contemporary British Playwrights, Methuen, London.
  • GUPTA, Tanika (2005), Gladiator Games, Oberon, London.
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Beşeri Bilimler Sayısı
Authors

Eda Dedebaş Dündar This is me

Publication Date March 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Dedebaş Dündar, E. (2017). SHIFTING THE PARADIGM IN VICTIM-PERPETRATOR RELATIONS AND THE AMBIVALENT SPACE IN TANIKA GUPTA’S SANCTUARY. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 147-166. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.297882