Research Article
BibTex RIS Cite

HOPELESS ROMANTICS: REALITY VERSUS IMAGINATION IN GUSTAVE FLAUBERT’S MADAME BOVARY AND JOSEPH CONRAD’S LORD JIM

Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 269 - 288, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298089

Abstract

Gustave Flaubert’in 1856
tarihli Madame Bovary’si ve Joseph Conrad’in 1900 yılında yayımlanan Lord Jim’i
oldukça farklı iki roman olmalarına rağmen bir konuda önemli bir benzerlik
barındırırlar. Her iki romandaki ana karakterler, hayal dünyasına fazlaca
kapılıp gerçekliği kolayca görmezden gelebilen bireylerdir. Bu romanlara genel
yaklaşım, bu hayalci başkarakterlerin ciddi eleştirisi yönünde olmuştur. Bu
çalışmada böyle bir okuma bir yere kadar anlamlı görülmektedir, fakat asıl
vurgulanmak istenen, her iki romanın da bu konuya dair önemli kararsızlıklar
içerdiğidir. Çalışmada öncelikle her iki romandaki başkarakterlerin nasıl
benzer özelliklerle çizildiği üzerinde durulacaktır. Sonrasında ise
romanlardaki anlatıcı-başkarakter mesafesi incelenecek ve anlatıcıların
başkarakterler hakkında net bir tavır oluşturamadığına dikkat çekilecektir. Tüm
bu incelemeler ışığında her iki romanın da, hayal ve gerçek çatışması
sorunsalına bir çözüm getirmediğine dikkat çekilecek ve bunun da karşıtlığı
uzlaştırıcı bir olasılığa işaret edebileceği üzerinde durulacaktır.

References

  • BERTHOUD, Jacques (1989), Joseph Conrad: The Major Phase, Cambridge University Press, Cambridge.
  • BISHOP, Lloyd (1989), Romantic Irony in French Literature: From Diderot to Beckett, Vanderbilt University Press, Nashville.
  • BROMBERT, Victor (1966), The Novels of Flaubert: A Study of Themes and Techniques, Princeton University Press, Princeton.
  • CONRAD, Joseph (1989). Lord Jim. Penguin, London. (Original work published 1900)
  • DAVIES, Laurence (2005), “‘The Thing Which Was Not’ and The Thing That Is Also: Conrad’s Ironic Shadowing”, (eds.) Carola M. Kaplan, Peter Mallios and Andrea White, Conrad in the Twenty-First Century: Contemporary Approaches and Perspectives, pp. 223-37, Routledge, New York.
  • FLAUBERT, Gustave (1981), Madame Bovary: Life in a Country Town, (trans.) Gerard Hopkins, Oxford University Press, Oxford. (Original work published 1856)
Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 269 - 288, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298089

Abstract

References

  • BERTHOUD, Jacques (1989), Joseph Conrad: The Major Phase, Cambridge University Press, Cambridge.
  • BISHOP, Lloyd (1989), Romantic Irony in French Literature: From Diderot to Beckett, Vanderbilt University Press, Nashville.
  • BROMBERT, Victor (1966), The Novels of Flaubert: A Study of Themes and Techniques, Princeton University Press, Princeton.
  • CONRAD, Joseph (1989). Lord Jim. Penguin, London. (Original work published 1900)
  • DAVIES, Laurence (2005), “‘The Thing Which Was Not’ and The Thing That Is Also: Conrad’s Ironic Shadowing”, (eds.) Carola M. Kaplan, Peter Mallios and Andrea White, Conrad in the Twenty-First Century: Contemporary Approaches and Perspectives, pp. 223-37, Routledge, New York.
  • FLAUBERT, Gustave (1981), Madame Bovary: Life in a Country Town, (trans.) Gerard Hopkins, Oxford University Press, Oxford. (Original work published 1856)
There are 6 citations in total.

Details

Journal Section Beşeri Bilimler Sayısı
Authors

Nil Korkut Naykı

Publication Date March 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Korkut Naykı, N. (2017). HOPELESS ROMANTICS: REALITY VERSUS IMAGINATION IN GUSTAVE FLAUBERT’S MADAME BOVARY AND JOSEPH CONRAD’S LORD JIM. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 269-288. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298089