Bir
kişinin kendine karşı takındığı tutumlar olumlu ise, benlik saygısı yüksek;
olumsuz ise, benlik saygısı düşük olarak betimlenir. Dil öğrenimi bağlamında
düşük benlik saygısı, öğrencilerin dil öğrenimini olumsuz yönde etkiler ve bu
öğrenciler iletişim becerisini edinmek için gerekli riskleri almazlar. Benlik
saygısı yüksek öğrenciler ise öğrenmeye daha açıktırlar ve dil öğreniminde daha
başarılıdırlar. Bu çalışmanın amacı, Fransızcayı yabancı dil olarak öğrenen 91
öğrenciden oluşan bir örneklem aracığıyla benlik saygısı düzeyinin dil öğrenimi
ile olan ilişkisini incelemek ve benlik saygısı yüksek olan öğrencilerin dil
düzeylerinin yükselip yükselmediğini tespit etmektir. Rosenberg Benlik Saygısı
Ölçeği ve Fransızca Dil Düzeyi Belirleme Testi dönem başında uygulanarak
öğrencilerin dil düzeyleri ile benlik saygıları düzeyleri saptanmış, test dönem
sonunda tekrar uygulanarak benlik saygısı yüksek olan öğrencilerin daha
başarılı olup olmadıklarına bakılmıştır.
Sonuçlara göre, öğrencilerin büyük
çoğunluğunun benlik saygısı yüksek, çok azının ise düşüktür. Benlik saygısı
düşük, orta ve yüksek olan öğrencilerle dil düzeyleri arasında anlamlı bir fark
olduğu görülmüştür. Dönem sonunda tekrar edilen dil düzeyi belirleme testine
bakıldığında, dönem başında alınan puanlar ile dönem sonunda alınan puanlar
arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiş, dil seviyeleri artan öğrencilerin
benlik saygısı düzeyleri yüksek olanlar olduğu anlaşılmıştır.
Benlik saygısı Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği dil öğrenimi Fransızca yabancı dil
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1 |