Research Article
BibTex RIS Cite

SHAKESPEARE İLE HESAPLAŞMA: EDWARD BOND’UN LEAR ADLI OYUNU

Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 479 - 498, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298133

Abstract

Edward Bond
çağdaş politik tiyatronun önemli bir sesidir. Yazar, İngiliz tiyatro dünyasının
şekillenmesinde önemli bir rol üstlenmiştir. Altmışbeş yılı aşan oyunyazarlığı
boyunca elliden fazla oyunun yanı sıra şiirlere, tiyatro kuramına ve dramatik
notlara imza atmıştır. Lear (1971) birçok eleştirmen tarafından Edward Bond’un
en önemli oyunlarından biri olarak görülmektedir. Shakespeare’in Kral Lear
oyununun yeniden yazımı olan Lear ile Edward Bond, bastırmış olduğu
Shakespeare’i aşmak içgüdüsünü açığa çıkarır ve Lear söylencesini çağdaş
toplumlar için daha kullanışlı duruma sokmaya çalışır. Bond oyunda, toplumsal
değişim olasılığını sorgular, çağdaş dünyanın baskıcı sistemlerini kurcalar,
sanatçının toplumsal işlevini tartışmaya açar ve insanlığın kurtuluşu için
iyimser bir umut sunar. Bu çalışmanın amacı Edward Bond’un çağdaş toplumların
politik ve sosyal yönden hastalıklı yanlarını gösterebilmek için kaleme aldığı
Shakespeare’in Kral Lear oyununu yeniden yazma tutkusunu, Lear oyununda
Shakespeare ile hesaplaşma çabasını incelemek ve oyundaki Shakespeare
eleştirisi değerlendirilmektedir.

References

  • BOND, Edward (1972), “Drama and Dialectics of Violence”, an interview in Theatre Quarterly, 2-5 (January-March), s. 4-14.
  • ___________ (1978), Plays: Two, Eyre Methuen, London.
  • ___________ (1980), The Worlds with the Activist Papers, Eyre Methuen Ltd., London.
  • ___________ (1983), Lear, Methuen Drama.
  • BRECHT, Bertold (1965), The Messingkauf Dialogues, Methuen, London.
  • BROWN, Christy L. (1986), “Edward Bond’s Bingo: Shakespeare and the Ideology of Genius”, Iowa State Journal of Research, Vol.60, No.3, February, s. 343-354.
  • BULMAN, James J. (1986), “Bond, Shakespeare and the Absurd”, Modern Drama, Vol.29, No. 1, s. 60-70.
  • COHN, Ruby. (1976), Modern Shakespearean Offshoots, Princeton University Press, Princeton.
  • COULT, Tony (1977), The Plays of Edward Bond, Methuen, London.
  • EGAN, Gabriel (2006), Shakespeare ve Marx, (Çev. Bahadır Vural), Hil Yayın, İstanbul.
Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 479 - 498, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298133

Abstract

References

  • BOND, Edward (1972), “Drama and Dialectics of Violence”, an interview in Theatre Quarterly, 2-5 (January-March), s. 4-14.
  • ___________ (1978), Plays: Two, Eyre Methuen, London.
  • ___________ (1980), The Worlds with the Activist Papers, Eyre Methuen Ltd., London.
  • ___________ (1983), Lear, Methuen Drama.
  • BRECHT, Bertold (1965), The Messingkauf Dialogues, Methuen, London.
  • BROWN, Christy L. (1986), “Edward Bond’s Bingo: Shakespeare and the Ideology of Genius”, Iowa State Journal of Research, Vol.60, No.3, February, s. 343-354.
  • BULMAN, James J. (1986), “Bond, Shakespeare and the Absurd”, Modern Drama, Vol.29, No. 1, s. 60-70.
  • COHN, Ruby. (1976), Modern Shakespearean Offshoots, Princeton University Press, Princeton.
  • COULT, Tony (1977), The Plays of Edward Bond, Methuen, London.
  • EGAN, Gabriel (2006), Shakespeare ve Marx, (Çev. Bahadır Vural), Hil Yayın, İstanbul.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Beşeri Bilimler Sayısı
Authors

Ahmet Gökhan Biçer This is me

Publication Date March 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Biçer, A. G. (2017). SHAKESPEARE İLE HESAPLAŞMA: EDWARD BOND’UN LEAR ADLI OYUNU. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 479-498. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298133