Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ JENERASYONLAR VE GELİŞMELER

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 1, 531 - 554, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298136

Öz

Anadolu Üniversitesi’nin en önemli hedefi, Açık ve
Uzaktan Eğitim ile toplumun daha geniş tabanına ulaşmaktır. Bu hedef, 1982-2014
yılları arasında açık ve uzaktan eğitim programlarının sayılarını içeren
veriler kullanılarak dikkatle değerlendirilmiştir. Program sayısının zaman ile
ilişkisi, lineer modeller perspektifinde incelenirken zaman içinde meydana
gelen yapısal değişimleri modelde ifade edebilmek için bazı özel kukla
değişkenler kullanılmıştır. Ayrıca çalışmamızda bu yapısal değişimlerin
(kırılmaların) nedenleri değerlendirilirken, dünyadaki açık ve uzaktan eğitimin
tarihçesi ile teknolojik değişimler dikkate alınmıştır. Tarihsel açıdan
değerlendirmelerde yeni jenerasyonların özellikle teknolojik ilerlemelere bağlı
olarak oluştuğu da gözden kaçmamıştır. Çalışmamızda,
Model III en küçük
standart hataya sahip olduğu için, en iyi model olarak seçilmiş ve 2016 yılı için yapılan öngörüde program
sayısının 35’e düşeceği sonucuna ulaşılmıştır. 
Böylece, Anadolu Üniversitesi’nin toplumun daha geniş tabanına yayılma
politikasından kopmamak için, program sayılarını ve çeşitliliğini artırması
gerektiği uyarısı ortaya çıkmıştır.



Bu çalışma program bazında, diğer çalışmalardan farklı
olarak, kullanılan istatistiksel metodoloji ile geleceğe bir projeksiyon yapmak
amacıyla üretilmiştir. Burada üretilen bilgiler Açıköğretim Fakültesi Dekanlığı
ile paylaşılmıştır. Fakülte Yönetiminin bu çalışmadaki sonuçları dikkate aldığı
ve üretilen modellerin ve tahminlerin alternatif bir bakış açısıyla yönetime ışık
tuttuğu 2016 yılındaki program sayılarındaki artıştan anlaşılmaktadır. 

Kaynakça

  • AĞAOĞLU, Embiya (1989). “İki Farklı Eğilime Sahip Zaman Serisinin Modellenmesi – (1970-1987) Türk İhracat Gelirlerine Uygun Tahmin Modeli”, Fen – Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2(1), 135-149.
  • BARKAN, Murat (1998). “Açıköğretim’de DeğişimRüzgârları: İngiliz Açık Üniversitesi’nde Uygulanan Değişim ve Yeniden Yapılanma Programının UlaştığıSonuçların AÖF için Doğurgaları”, Kurgu Dergisi, 1(15), 288-310.
  • BATES, A.W. Tony (1991). “Third generation distance education: the challenge of new technology”, Research in Distance Education, 3(2), 10-15.
  • BATES, A.W. Tony (2005). Technology, E-learning and Distance Education, Second Edition, New York, Routledge
  • BATES, A.W. Tony (1993). ‘Theory and practice in the use of technology in distance education’, in: D. Keegan (Ed.) Theoretical Principles of Distance Education, New York, and Routledge.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Beşeri Bilimler Sayısı
Yazarlar

Bahar Berberoğlu

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Berberoğlu, B. (2017). ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ JENERASYONLAR VE GELİŞMELER. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 531-554. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298136