Anadolu Üniversitesi’nin en önemli hedefi, Açık ve
Uzaktan Eğitim ile toplumun daha geniş tabanına ulaşmaktır. Bu hedef, 1982-2014
yılları arasında açık ve uzaktan eğitim programlarının sayılarını içeren
veriler kullanılarak dikkatle değerlendirilmiştir. Program sayısının zaman ile
ilişkisi, lineer modeller perspektifinde incelenirken zaman içinde meydana
gelen yapısal değişimleri modelde ifade edebilmek için bazı özel kukla
değişkenler kullanılmıştır. Ayrıca çalışmamızda bu yapısal değişimlerin
(kırılmaların) nedenleri değerlendirilirken, dünyadaki açık ve uzaktan eğitimin
tarihçesi ile teknolojik değişimler dikkate alınmıştır. Tarihsel açıdan
değerlendirmelerde yeni jenerasyonların özellikle teknolojik ilerlemelere bağlı
olarak oluştuğu da gözden kaçmamıştır. Çalışmamızda, Model III en küçük
standart hataya sahip olduğu için, en iyi model olarak seçilmiş ve 2016 yılı için yapılan öngörüde program
sayısının 35’e düşeceği sonucuna ulaşılmıştır.
Böylece, Anadolu Üniversitesi’nin toplumun daha geniş tabanına yayılma
politikasından kopmamak için, program sayılarını ve çeşitliliğini artırması
gerektiği uyarısı ortaya çıkmıştır.
Bu çalışma program bazında, diğer çalışmalardan farklı
olarak, kullanılan istatistiksel metodoloji ile geleceğe bir projeksiyon yapmak
amacıyla üretilmiştir. Burada üretilen bilgiler Açıköğretim Fakültesi Dekanlığı
ile paylaşılmıştır. Fakülte Yönetiminin bu çalışmadaki sonuçları dikkate aldığı
ve üretilen modellerin ve tahminlerin alternatif bir bakış açısıyla yönetime ışık
tuttuğu 2016 yılındaki program sayılarındaki artıştan anlaşılmaktadır.
Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Kukla Değişken Yapısal Değişim
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1 |