Örgüt kültürünün, örgütsel etkililik üzerinde etkili olduğu ile ilgili araştırmaların sayısı
gittikçe artmaktadır. Bu bağlamda, örgütsel kültürün yönetilmesi ve kullanılması, örgütlerde
etkililiği sağlamada önemli avantajlar sağlayabilir (LaCasse, 2010). Bundan hareketle,
çalışmanın amacı, İpek (1999) tarafından geliştirilen Örgütsel Kültür Ölçeğinin eğitim
fakültelerinde geçerlilik ve güvenirliliğini sağlamaktır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 öğretim
yılında iki kamu üniversitesinin eğitim fakültelerinde görev yapmakta olan 350 öğretim elemanı
oluşturmaktadır. Bu öğretim elemanlarına ulaşmada, “Basit Seçkisiz (tesadüfi) Örnekleme”
yöntemi kullanılmıştır ve araştırma örneklemine 103 kişi alınmıştır. Ölçeğin faktör yapısı
açımlayıcı faktör analizi ile incelenmiş, ölçeğin Üç faktörlü bir yapı gösterdiği belirlenmiştir.
Ölçeğin boyutlarının Cronbah Alfa iç tutarlılık katsayıları, “güç kültürü” .67, “başarı kültürü”
.84 ve “destek kültürü”.91’dir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 9 Issue: 1 |