Pakistan’da medreseler çeşitli eleştirilere maruz kalmakta ve reforma zorlanmaktadır. Bu eleştirilerin başında kurumsal yönetim sisteminin modern eğitim sistemi ile uyumlu olmaması, ideolojik hedefler doğrultusunda finanse edilmesi ve kullanılması, öğretim programının güncellenmemesi, program anlayışının mezhebe göre olması ve buna bağlı olarak öğrencilerini mezhepsel şiddete yönlendirmesi gibi konular gelmektedir. Medreselere yönelik gerçekliği, belirtilen eleştirilerden hareketle araştıran bu çalışmada, Pakistan medreselerinin kurumsal yönetim sistemi, öğretim programı anlayışı, öğretim içeriği ve öğretim çıktıları incelenmiştir. Araştırma sonucunda, medreselerle ilgili eleştirilerin kısmen gerçeği yansıttığı, ancak durumun göründüğünden çok daha karmaşık olduğu tespit edilmiştir.
Madrassas in Pakistan are subject to several criticism and forced to reform themselves. The major criticism topics are that their institutional management system is not compatible with the modern education system, they are financed and used for ideological aims, their education programs are not updated, program aims are designed with a sectarian view and the students are guided to sectarian violence. In view of these criticism, the reality of the madrassas are investigated with respect to institutional management system, education program, context of education and program outcomes. As a result, the criticism are only partially true, and the reality comes out to be much more complex than as it appears.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 3 |