Research Article
BibTex RIS Cite

Analysis of Purchasing Behavior`s Within Family Structures and Social Media: In Terms of Impacts on Home Economy

Year 2021, İstiklal Marşı 100. Yıl Armağan Sayısı, 36 - 53, 19.05.2021
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.599775

Abstract

As the household population increases, the expenses of basic needs such as education, health, food and clothing also increase. With the increase in the number of households in the home economy, if there is no change in income or if the increase in income does not provide comfort within the home economy, the problems caused by the resulting needs begin to increase. Within the scope of the purpose of the study, the effects of purchasing behavior as independent variable and family structure, social media ads, product/service quality as mediation variables on home economy were analyzed. As a result of analysis, purchasing behavior, family structure, social media advertisements and product service quality seem to have an effect on the home economy. As a research method, 397 questionnaires (from married individuals) were collected and analyzed. Analyzes were performed using SPSS 25 Program. Correlation analysis was conducted in order to see the degree of relationship between variables. And, regression analysis was performed to test the established hypotheses, while the Sobel test was used for testing mediation variable analysis.

References

  • AKGÜN, Vasviye Özlem (2008), “Modern alışveriş merkezlerinin tüketici davranışları üzerindeki etkisi ve Konya ilinde bir uygulama”, (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü).ALPAR, Reha (2011), “Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler”, Detay Yayıncılık. Baskı. Ankara.ALTUNIŞIK, Remzi, COŞKUN, Recai, BAYRAKTAROĞLU, Serkan, and YILDIRIM, Engin (2007), “Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı”, Sakarya yayıncılık.AROIAN, Leo (1944/1947), “The probability function of the product of two normally distributed variables”, Annals of Mathematical Statistics, Vol.18, pp. 265-271.BAYOĞLU, Ayşe Sezen (2002), “Ailelerin sosyal yaşam alanı mobilyalarını seçmelerinde sosyo-ekonomik düzeyin etkisi”, (Doctoral dissertation, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü).BECK, Ulrich, and BECK-GERNSHEIM, Elisabeth (2018), “The normal chaos of love”, John Wiley & Sons.BITNER, Mary Jo, and HUBBERT, Amy (1994), “Encounter satisfaction versus overall satisfaction versus quality”, Service Quality: New Directions in Theory and Practice, Vol.34, No: 2, pp. 72-94.BOZKURT, Veysel (2006), “Değişen Dünya‟da Sosyoloji”, Ekin Kitabevi, Bursa.BRIDGER, Darren (2017), “Neuro design: Neuromarketing insights to boost engagement and profitability”, ISBN 978-0-7494-7888-9. London: Kogan Page.BULUNMAZ, Barış (2011), “Otomotiv sektöründe sosyal medyanın kullanımı ve Fiat örneği”, Global Media Journal Turkish Edition, Vol.2, No: 3, pp. 19-50.BÜLBÜL, Hasan, and ÖZOĞLU, Buket (2014), “Tüketici Yenilikçiliği Ve Algılanan Riskin Satın Alma Davranışına Etkisi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Vol.44, pp. 43-58.BÜYÜKÖZTÜRK, Şener (2007), “Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (9. baskı)”, Ankara: Pegem A Yayıncılık, pp. 167-182.ÇELİK, Sabahattin (2014), “Sosyal Medyanın Pazarlama İletişimine Etkileri”, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Vol.3, No: 3.ÇETİN, Canan (2010), “Toplam Kalite Yönetimi”, Beta Basım Yayım Dağıtım.ÇETİNOĞLAN, Necla (2017), “Sosyal medya reklamlarının müşteri satın alma davranışlarına etkisi: İzmir ilinde bir uygulama”, (Master's thesis, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).DOĞAN, Nuri, and BAŞOKÇU, Oğuz (2010), “İstatistik tutum ölçeği için uygulanan faktör analizi ve aşamalı kümeleme analizi sonuçlarının karşılaştırılması”, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Vol.1, No: 2, pp. 65-71.DURMAZ, Yakup, and BAHAR, Reyhan (2011), “Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerinde Sosyolojik Faktörlerin Etkisinin İncelenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Vol.10, No: 37, pp. 60-77.ERYAŞAR, Mehmet Saltuk (2007), “Bireylerin Serbest Zamanlarını Değerlendirme Faaliyetlerinin Aile Ekonomisine Katkısı”, (Doctoral dissertation, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara).HAIR Jr, Joe, SARSTEDT, Marko, HOPKINS, Lucas, and KUPPELWIESER, Volker (2014), “Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) An emerging tool in business research”, European Business Review, Vol.26, No: 2, pp. 106-121.FITZSIMMONS, James, FITZSIMMONS, Mona, (2004), “Service management: Operations, strategy, and information technology”, 2nd ed. New York: Irwin/McGraw-Hill.GIDDENS, Anthony, (2000), “Sosyoloji”, Yayına Hazırlayan: H. Özel ve C. Güzel, Ayraç Yayınları, Ankara.GONG, Wen (2009), “National culture and global diffusion of business-to-consumer e-commerce”, Cross Cultural Management: An International Journal, Vol.16, No: 1, pp. 83-101.GOODMAN, Leo (1960), “On the exact variance of products”, Journal of the American Statistical Association, Vol.55, pp. 708-713.GRANDÓN, Elizabeth, NASCO, Suzanne, and MYKYTYN Jr, Peter (2011), “Comparing theories to explain e-commerce adoption”, Journal of Business Research, Vol.64, No: 3, pp. 292-298.GRÖNROOS, Christian (1990), “Service management and marketing: Managing the moments of truth in service competition”, Jossey-Bass.GÜLERCE, Aydan (1996), “Türkiye'de ailelerin psikolojik örüntüleri”, Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü.GÜLERCE, Aydan (2007), “Dönüşümsel aile modeli ve Türkiye'de ailelerin psikolojik örüntüleri”, Boğaziçi Üniversitesi.GÜNGEN, Yıldız, ŞANLI, Nedime, and TOKYÜREK, Şadan (2002), “Ev ve Ailede Yaşam Yönetimi”, Ankara: Pegem A Yayıncılık.GÜRBÜZ, Sait, and ŞAHIN, Faruk (2014), “Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri”, Ankara: Seçkin Yayıncılık.GÜRİŞ, Selahattin, and ASTAR, Melek (2014), “Bilimsel araştırmalarda SPSS ile istatistik”, Der Yayınları.HAIR, Joseph, ANDERSON, Rolp, TATHAM, Ronald, & BLACK, William (1998), “Multivariate data analysis”, Englewood Cliffs, NJ: Printice Hall.HAIR, Joseph, BLACK, William, BABIN, Barry, and ANDERSON, Rolp (2014), “Multivariate data analysis: Pearson new international edition”, Essex: Pearson Education Limited.HAIR, Joseph, BUSH, Robert, and ORTINAU, David (2000), “Marketing research: A practical approach for the new millennium”, Irwin Professional Publishing.HOLLEBEEK, Linda, GLYNN, Mark, and BRODIE, Roderick (2014), “Consumer brand engagement in social media: Conceptualization, scale development and validation”, Journal of Interactive Marketing, Vol.28, No: 2, pp. 149-165.HWANG, Johye, YOON, Yoo-Shik, and PARK, No-Hyeun (2011), “Structural effects of cognitive and affective reponses to web advertisements, website and brand attitudes, and purchase intentions: The case of casual-dining restaurants”, International Journal of Hospitality Management, Vol.30, No: 4, pp. 897-907.İŞLEK, Mahmut Sami (2012), “Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkileri Türkiye'deki sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma”, (Master's thesis, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).JABNOUN, Naceur, and HASSAN AL-TAMIMI, Hussein (2003), “Measuring perceived service quality at UAE commercial banks”, International Journal of Quality & Reliability Management, Vol.20, No: 4, pp. 458-472.JUSTER, Thomas (1966), “Consumer buying intentions and purchase probability: An experiment in survey design”, Journal of the American Statistical Association, Vol.61, No: 315, pp. 658-696.KALAYCI, Şeref (2006), “SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri”, Ş. Kalaycı (Ed.) Faktör Analizi, pp. 321-331.KALAYCI, Şeref (2010), “SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (Vol. 5)”, Ankara, Turkey: Asil Yayın Dağıtım.KAPLAN, Andreas, and HAENLEIN, Michael (2010), “Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media”, Business Horizons, Vol.53, No: 1, pp. 59-68.KARASAR, Niyazi (2005), “Bilimsel araştırma yöntemi”, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.KARASAR, Niyazi (2009), “Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar-ilkeler-teknikler”, Nobel Yayın Dağitim.KİTAPCI, Olgun, and DÖRTYOL, Taylan (2009), “Tüketici Satın Alma Karar Sürecinde Aile Bireylerinin Etkileri: Kadının Değişen Rolü Sivas İlinde Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.18, No: 2, pp. 331-348.KORKMAZ, Sezer, ÖZTÜRK, Sevgi Ayşe, IŞIN, Bahar, and ESER, Zeliha (2009), “Pazarlama: İlkeler-kavramlar-kararlar”, İstanbul: Siyasal kitabevi.KOTLER, Philip, and KELLER, Kevin Lane (2016), “Marketing Management”, New Jersey: Pearson Pretice Hall.KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan, and SETIAWAN, Iwan (2010), “Marketing 3.0: From products to customers to the human spirit”, John Wiley & Sons.KUMAR, Archana, LEE, Hyun-Joo, and KIM, Youn-Kyung (2009), “Indian consumers' purchase intention toward a United States versus local brand”, Journal of Business Research, Vol.62, No: 5, pp. 521-527.LAITINEN, Erkki (2002), “A dynamic performance measurement system: evidence from small Finnish technology companies”, Scandinavian Journal of Management, Vol.18, No: 1, pp. 65-99.LOVELOCK, Christopher, and WIRTZ, Jochen (2004), Services marketing: people, technology, strategy. Pearson Prentice Hall.MACKINNON, David, WARSI, Ghulam, and DWYER, James (1995), “A simulation study of mediated effect measures”, Multivariate Behavioral Research, Vol.30, pp. 41-62.MALDIFASSI, José, and CANESSA, Enrique (2009), “Information technology in Chile: How perceptions and use are related to age, gender, and social class”, Technology in Society, Vol.31, No: 3, pp. 273-286.NASCO, Suzanne Altobello, TOLEDO, Elizabeth Grandón, and MYKYTYN Jr, Peter (2008), “Predicting electronic commerce adoption in Chilean SMEs”, Journal of Business Research, Vol.61, No: 6, pp. 697-705.NIRUN, Nihat (1994), “Sistematik Sosyoloji Yönünden Aile ve Kültür”, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi.NUNNALLY, Jum (1978), “Psychometric Theory: 2d Ed”, McGraw-Hill.NUNNALLY, Jum, and BERNSTEIN, Ira (1994), “Psychometric Theory 3rd edition”, (MacGraw-Hill, New York).ODABAŞI, Yavuz, and BARIŞ, Gülfidan (2002), “Tüketici davranışları”, İstanbul: Mediacat Yayınları.PAPPAS, Ilias, KOUROUTHANASSIS, Panos, GIANNAKOS, Michail, and LEKAKOS, George (2016), “The interplay of online shopping motivations and experiential factors on personalized e-commerce: A complexity theory approach”, Telematics and Informatics, Vol.34, No: 5, pp. 730–742.doi:10.1016/j.tele.2016.08.021PARASURAMAN, Arun, BERRY, Leonard, and ZEITHAML, Valarie (2002), “Refinement and reassessment of the SERVQUAL scale”, Journal of Retailing, Vol.67, No: 4, p. 114.PATTERSON, Paul, and JOHNSON, Lester (1993), “Disconfirmation of expectations and the gap model of service quality: an integrated paradigm”, Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, Vol.6, No: 1, pp. 90-99.PERNER, Lars (2010), “Consumer behavior: The psychology of marketing”, Retrieved October, Vol. 2. PROCIDANO, Mary, and HELLER, Kenneth (1983), “Measures of perceived social support from friends and from family: Three validation studies”, American Journal of Community Psychology, Vol.11, No: 1, pp. 1-24.RHO, Boo-Ho, and YU, Yung-Mok (1998), “A comparative study on the structural relationships of manufacturing practices, lead time and productivity in Japan and Korea”, Journal of Operations Management, Vol.16, No: 2-3, pp. 257-270.SOBEL, Michael (1982), “Asymptotic intervals for indirect effects in structural equations models”, In S. Leinhart (Ed.), Sociological methodology (290-312). San Francisco: Jossey-Bass.SÜRÜCÜ, Alparslan (1998), “Yaşam Biçimi ve Pazarlamada Kullanımı-Otomobil Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü), Eskişehir.TATLIDİL, Hüseyin (1996), “Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz”, Ankara: Cem Web Ofset Ltd.TAYLOR, Steven, and BAKER, Thomas (1994), “An assessment of the relationship between service quality and customer satisfaction in the formation of consumers' purchase intentions”, Journal of Retailing, Vol.70, No: 2, pp. 163-178.THOMAS, Jerry, NELSON, Jack, and SILVERMAN, Stephen (2015), “Research methods in physical activity”, Human kinetics.TUTEN, Tracy, & SOLOMON, Michael (2017). “Social media marketing”, Sage.URAL, Ayhan, and KILIÇ, İbrahim (2013), “Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi”, Detay Yayıncılık, 4. Baskı, Ankara, 31.VAN DEN EIJNDEN, Regina, LEMMENS, Jeroen, and VALKENBURG, Patti (2016), “The social media disorder scale”, Computers in Human Behavior, Vol.61, pp. 478-487.YAZICIOĞLU, Yahşi, ATLIOĞLU, Yurdanur, ERDOĞAN, Samiye, and KILIÇ, Levend (1998), Aile ekonomisi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.

Ev Ekonomisi Üzerindeki Etkileri Açisindan; Satin Alma Davranişlarinin, Aile Yapisinin ve Sosyal Medya Raklamlarinin İncelenmesi

Year 2021, İstiklal Marşı 100. Yıl Armağan Sayısı, 36 - 53, 19.05.2021
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.599775

Abstract

Hanehalkı nüfusu arttıkça eğitim, sağlık, gıda ve giyim gibi temel ihtiyaçların giderleri de artmaktadır. Ev ekonomisinde hanehalkı sayısının artmasıyla birlikte eğer gelirde bir değişiklik olmazsa ya da gelir artışı ev ekonomisinde bir rahatlık sağlamazsa, ihtiyaçların getirdiği sorunlar artmaya başlamaktadır. Araştırmanın amacı kapsamında bağımsız değişken satın alma davranışı'nın, ve aracı değişkenler aile yapısı, sosyal medya reklamları, ve ürün/hizmet kalitesi'nin, ev ekonomisi üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Analizler sonucunda; satın alma davranışı, aile yapısı, sosyal medya reklamları ve ürün hizmet kalitesi’nin, ev ekonomisi üzerinde etkileri olduğu görülmektedir. Araştırma yönteminde 397 (evli bireylerden) anket toplanarak veriler analiz edilmiştir. Analizler, SPSS 25 Programı kullanılarak yapılmıştır. Korelasyon analizi değişkenler arasındaki ilişkilerin derecesini görmek amacıyla yapılmıştır. Regresyon analizi, kurulan hipotezlerin test edilmesinde ve sobel testi de aracı değişken analizinin testi için yapılmıştır.

References

  • AKGÜN, Vasviye Özlem (2008), “Modern alışveriş merkezlerinin tüketici davranışları üzerindeki etkisi ve Konya ilinde bir uygulama”, (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü).ALPAR, Reha (2011), “Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler”, Detay Yayıncılık. Baskı. Ankara.ALTUNIŞIK, Remzi, COŞKUN, Recai, BAYRAKTAROĞLU, Serkan, and YILDIRIM, Engin (2007), “Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı”, Sakarya yayıncılık.AROIAN, Leo (1944/1947), “The probability function of the product of two normally distributed variables”, Annals of Mathematical Statistics, Vol.18, pp. 265-271.BAYOĞLU, Ayşe Sezen (2002), “Ailelerin sosyal yaşam alanı mobilyalarını seçmelerinde sosyo-ekonomik düzeyin etkisi”, (Doctoral dissertation, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü).BECK, Ulrich, and BECK-GERNSHEIM, Elisabeth (2018), “The normal chaos of love”, John Wiley & Sons.BITNER, Mary Jo, and HUBBERT, Amy (1994), “Encounter satisfaction versus overall satisfaction versus quality”, Service Quality: New Directions in Theory and Practice, Vol.34, No: 2, pp. 72-94.BOZKURT, Veysel (2006), “Değişen Dünya‟da Sosyoloji”, Ekin Kitabevi, Bursa.BRIDGER, Darren (2017), “Neuro design: Neuromarketing insights to boost engagement and profitability”, ISBN 978-0-7494-7888-9. London: Kogan Page.BULUNMAZ, Barış (2011), “Otomotiv sektöründe sosyal medyanın kullanımı ve Fiat örneği”, Global Media Journal Turkish Edition, Vol.2, No: 3, pp. 19-50.BÜLBÜL, Hasan, and ÖZOĞLU, Buket (2014), “Tüketici Yenilikçiliği Ve Algılanan Riskin Satın Alma Davranışına Etkisi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Vol.44, pp. 43-58.BÜYÜKÖZTÜRK, Şener (2007), “Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (9. baskı)”, Ankara: Pegem A Yayıncılık, pp. 167-182.ÇELİK, Sabahattin (2014), “Sosyal Medyanın Pazarlama İletişimine Etkileri”, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Vol.3, No: 3.ÇETİN, Canan (2010), “Toplam Kalite Yönetimi”, Beta Basım Yayım Dağıtım.ÇETİNOĞLAN, Necla (2017), “Sosyal medya reklamlarının müşteri satın alma davranışlarına etkisi: İzmir ilinde bir uygulama”, (Master's thesis, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).DOĞAN, Nuri, and BAŞOKÇU, Oğuz (2010), “İstatistik tutum ölçeği için uygulanan faktör analizi ve aşamalı kümeleme analizi sonuçlarının karşılaştırılması”, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Vol.1, No: 2, pp. 65-71.DURMAZ, Yakup, and BAHAR, Reyhan (2011), “Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerinde Sosyolojik Faktörlerin Etkisinin İncelenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Vol.10, No: 37, pp. 60-77.ERYAŞAR, Mehmet Saltuk (2007), “Bireylerin Serbest Zamanlarını Değerlendirme Faaliyetlerinin Aile Ekonomisine Katkısı”, (Doctoral dissertation, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara).HAIR Jr, Joe, SARSTEDT, Marko, HOPKINS, Lucas, and KUPPELWIESER, Volker (2014), “Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) An emerging tool in business research”, European Business Review, Vol.26, No: 2, pp. 106-121.FITZSIMMONS, James, FITZSIMMONS, Mona, (2004), “Service management: Operations, strategy, and information technology”, 2nd ed. New York: Irwin/McGraw-Hill.GIDDENS, Anthony, (2000), “Sosyoloji”, Yayına Hazırlayan: H. Özel ve C. Güzel, Ayraç Yayınları, Ankara.GONG, Wen (2009), “National culture and global diffusion of business-to-consumer e-commerce”, Cross Cultural Management: An International Journal, Vol.16, No: 1, pp. 83-101.GOODMAN, Leo (1960), “On the exact variance of products”, Journal of the American Statistical Association, Vol.55, pp. 708-713.GRANDÓN, Elizabeth, NASCO, Suzanne, and MYKYTYN Jr, Peter (2011), “Comparing theories to explain e-commerce adoption”, Journal of Business Research, Vol.64, No: 3, pp. 292-298.GRÖNROOS, Christian (1990), “Service management and marketing: Managing the moments of truth in service competition”, Jossey-Bass.GÜLERCE, Aydan (1996), “Türkiye'de ailelerin psikolojik örüntüleri”, Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü.GÜLERCE, Aydan (2007), “Dönüşümsel aile modeli ve Türkiye'de ailelerin psikolojik örüntüleri”, Boğaziçi Üniversitesi.GÜNGEN, Yıldız, ŞANLI, Nedime, and TOKYÜREK, Şadan (2002), “Ev ve Ailede Yaşam Yönetimi”, Ankara: Pegem A Yayıncılık.GÜRBÜZ, Sait, and ŞAHIN, Faruk (2014), “Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri”, Ankara: Seçkin Yayıncılık.GÜRİŞ, Selahattin, and ASTAR, Melek (2014), “Bilimsel araştırmalarda SPSS ile istatistik”, Der Yayınları.HAIR, Joseph, ANDERSON, Rolp, TATHAM, Ronald, & BLACK, William (1998), “Multivariate data analysis”, Englewood Cliffs, NJ: Printice Hall.HAIR, Joseph, BLACK, William, BABIN, Barry, and ANDERSON, Rolp (2014), “Multivariate data analysis: Pearson new international edition”, Essex: Pearson Education Limited.HAIR, Joseph, BUSH, Robert, and ORTINAU, David (2000), “Marketing research: A practical approach for the new millennium”, Irwin Professional Publishing.HOLLEBEEK, Linda, GLYNN, Mark, and BRODIE, Roderick (2014), “Consumer brand engagement in social media: Conceptualization, scale development and validation”, Journal of Interactive Marketing, Vol.28, No: 2, pp. 149-165.HWANG, Johye, YOON, Yoo-Shik, and PARK, No-Hyeun (2011), “Structural effects of cognitive and affective reponses to web advertisements, website and brand attitudes, and purchase intentions: The case of casual-dining restaurants”, International Journal of Hospitality Management, Vol.30, No: 4, pp. 897-907.İŞLEK, Mahmut Sami (2012), “Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkileri Türkiye'deki sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma”, (Master's thesis, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).JABNOUN, Naceur, and HASSAN AL-TAMIMI, Hussein (2003), “Measuring perceived service quality at UAE commercial banks”, International Journal of Quality & Reliability Management, Vol.20, No: 4, pp. 458-472.JUSTER, Thomas (1966), “Consumer buying intentions and purchase probability: An experiment in survey design”, Journal of the American Statistical Association, Vol.61, No: 315, pp. 658-696.KALAYCI, Şeref (2006), “SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri”, Ş. Kalaycı (Ed.) Faktör Analizi, pp. 321-331.KALAYCI, Şeref (2010), “SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (Vol. 5)”, Ankara, Turkey: Asil Yayın Dağıtım.KAPLAN, Andreas, and HAENLEIN, Michael (2010), “Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media”, Business Horizons, Vol.53, No: 1, pp. 59-68.KARASAR, Niyazi (2005), “Bilimsel araştırma yöntemi”, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.KARASAR, Niyazi (2009), “Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar-ilkeler-teknikler”, Nobel Yayın Dağitim.KİTAPCI, Olgun, and DÖRTYOL, Taylan (2009), “Tüketici Satın Alma Karar Sürecinde Aile Bireylerinin Etkileri: Kadının Değişen Rolü Sivas İlinde Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.18, No: 2, pp. 331-348.KORKMAZ, Sezer, ÖZTÜRK, Sevgi Ayşe, IŞIN, Bahar, and ESER, Zeliha (2009), “Pazarlama: İlkeler-kavramlar-kararlar”, İstanbul: Siyasal kitabevi.KOTLER, Philip, and KELLER, Kevin Lane (2016), “Marketing Management”, New Jersey: Pearson Pretice Hall.KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan, and SETIAWAN, Iwan (2010), “Marketing 3.0: From products to customers to the human spirit”, John Wiley & Sons.KUMAR, Archana, LEE, Hyun-Joo, and KIM, Youn-Kyung (2009), “Indian consumers' purchase intention toward a United States versus local brand”, Journal of Business Research, Vol.62, No: 5, pp. 521-527.LAITINEN, Erkki (2002), “A dynamic performance measurement system: evidence from small Finnish technology companies”, Scandinavian Journal of Management, Vol.18, No: 1, pp. 65-99.LOVELOCK, Christopher, and WIRTZ, Jochen (2004), Services marketing: people, technology, strategy. Pearson Prentice Hall.MACKINNON, David, WARSI, Ghulam, and DWYER, James (1995), “A simulation study of mediated effect measures”, Multivariate Behavioral Research, Vol.30, pp. 41-62.MALDIFASSI, José, and CANESSA, Enrique (2009), “Information technology in Chile: How perceptions and use are related to age, gender, and social class”, Technology in Society, Vol.31, No: 3, pp. 273-286.NASCO, Suzanne Altobello, TOLEDO, Elizabeth Grandón, and MYKYTYN Jr, Peter (2008), “Predicting electronic commerce adoption in Chilean SMEs”, Journal of Business Research, Vol.61, No: 6, pp. 697-705.NIRUN, Nihat (1994), “Sistematik Sosyoloji Yönünden Aile ve Kültür”, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi.NUNNALLY, Jum (1978), “Psychometric Theory: 2d Ed”, McGraw-Hill.NUNNALLY, Jum, and BERNSTEIN, Ira (1994), “Psychometric Theory 3rd edition”, (MacGraw-Hill, New York).ODABAŞI, Yavuz, and BARIŞ, Gülfidan (2002), “Tüketici davranışları”, İstanbul: Mediacat Yayınları.PAPPAS, Ilias, KOUROUTHANASSIS, Panos, GIANNAKOS, Michail, and LEKAKOS, George (2016), “The interplay of online shopping motivations and experiential factors on personalized e-commerce: A complexity theory approach”, Telematics and Informatics, Vol.34, No: 5, pp. 730–742.doi:10.1016/j.tele.2016.08.021PARASURAMAN, Arun, BERRY, Leonard, and ZEITHAML, Valarie (2002), “Refinement and reassessment of the SERVQUAL scale”, Journal of Retailing, Vol.67, No: 4, p. 114.PATTERSON, Paul, and JOHNSON, Lester (1993), “Disconfirmation of expectations and the gap model of service quality: an integrated paradigm”, Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, Vol.6, No: 1, pp. 90-99.PERNER, Lars (2010), “Consumer behavior: The psychology of marketing”, Retrieved October, Vol. 2. PROCIDANO, Mary, and HELLER, Kenneth (1983), “Measures of perceived social support from friends and from family: Three validation studies”, American Journal of Community Psychology, Vol.11, No: 1, pp. 1-24.RHO, Boo-Ho, and YU, Yung-Mok (1998), “A comparative study on the structural relationships of manufacturing practices, lead time and productivity in Japan and Korea”, Journal of Operations Management, Vol.16, No: 2-3, pp. 257-270.SOBEL, Michael (1982), “Asymptotic intervals for indirect effects in structural equations models”, In S. Leinhart (Ed.), Sociological methodology (290-312). San Francisco: Jossey-Bass.SÜRÜCÜ, Alparslan (1998), “Yaşam Biçimi ve Pazarlamada Kullanımı-Otomobil Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü), Eskişehir.TATLIDİL, Hüseyin (1996), “Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz”, Ankara: Cem Web Ofset Ltd.TAYLOR, Steven, and BAKER, Thomas (1994), “An assessment of the relationship between service quality and customer satisfaction in the formation of consumers' purchase intentions”, Journal of Retailing, Vol.70, No: 2, pp. 163-178.THOMAS, Jerry, NELSON, Jack, and SILVERMAN, Stephen (2015), “Research methods in physical activity”, Human kinetics.TUTEN, Tracy, & SOLOMON, Michael (2017). “Social media marketing”, Sage.URAL, Ayhan, and KILIÇ, İbrahim (2013), “Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi”, Detay Yayıncılık, 4. Baskı, Ankara, 31.VAN DEN EIJNDEN, Regina, LEMMENS, Jeroen, and VALKENBURG, Patti (2016), “The social media disorder scale”, Computers in Human Behavior, Vol.61, pp. 478-487.YAZICIOĞLU, Yahşi, ATLIOĞLU, Yurdanur, ERDOĞAN, Samiye, and KILIÇ, Levend (1998), Aile ekonomisi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Zafer Adıgüzel 0000-0001-8743-356X

Sinem Kocatürk This is me 0000-0003-3767-7202

Publication Date May 19, 2021
Published in Issue Year 2021 İstiklal Marşı 100. Yıl Armağan Sayısı

Cite

APA Adıgüzel, Z., & Kocatürk, S. (2021). Analysis of Purchasing Behavior`s Within Family Structures and Social Media: In Terms of Impacts on Home Economy. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(Armağan Sayısı), 36-53. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.599775