Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Optimization of Customer-Supplier Relationships in A Just-In-Time Manufacturing Environment: An Application of Behavioral Accounting Approach

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 2, 93 - 116, 27.06.2025
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1562937

Öz

The just-in-time production system in small and medium-sized enterprises manufacturing in the plastics/composite sectors in Turkey has created great changes in both the manufacturing, quality and supply chain methods of the organizations. It is aimed to examine human behaviors in the first establishment of this system in the enterprise and its controlled maintenance after establishment, according to behavioral accounting theories. For this purpose, it has been tried to examine how employees and managers behave in the establishment and maintenance of a new manufacturing system, whether just-in-time production environments consist only of a material circulation, manufacturing and stocking system, and how these behaviors are equivalent in behavioral accounting theories.

Kaynakça

  • Teber, S. (2017). Davranışlarımızın Kökeni (14. baskı). Say Yayınları.
  • Tekin, M. (1999). Üretim Yönetimi (Cilt: 2, 4. basım). Arı Ofset Matbaacılık.
  • Top, S. (2009). Toplam Kalite Yönetimi Bağlamında Sürekli İyileştirme Anlayışı (1. basım). Beta Basım.
  • Usul, H. (2021). Davranışsal Yönetim Muhasebesi (Vol. 1). Detay Yayıncılık.
  • Usul, H., & Çağlan, E. (2018). Muhasebe Akademisyenlerinin Muhasebe Eğitiminde Uzaktan Eğitim Uygulamaları Kullanımına Yönelik Algılarının Teknoloji Kabulü. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(2), 450-465.

Tam Zamanlı Üretim Ortamında Müşteri Tedarikçi İlişkilerinin Optimizasyonu: Bir Davranışsal Muhasebe Yaklaşımı Uygulaması

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 2, 93 - 116, 27.06.2025
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1562937

Öz

Türkiye'deki plastik/kompozit sektörlerinde imalat yapan küçük ve orta ölçekli işletmelerde tam zamanında üretim sistemi, kuruluşların gerek imalat gerek kalite gerekse tedarik zinciri yöntemlerinde büyük değişimler yaratmıştır. Bu sistemin işletmede ilk kuruluşu ve kuruluş sonrasında kontrollü olarak sürdürülmesi evrelerindeki insan davranışlarının davranışsal muhasebe kuramlarına göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, yeni bir imalat sistemi kuruluşunda ve sürdürülmesinde çalışanlar ve yöneticilerin nasıl davranışlar sergilediği, tam zamanında üretim ortamlarının sadece malzeme dolaşımı, imalat ve stoklama sisteminden mi ibaret olduğu, bu davranışların davranışsal muhasebe teorilerindeki karşılığının nasıl olduğu irdelenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Teber, S. (2017). Davranışlarımızın Kökeni (14. baskı). Say Yayınları.
  • Tekin, M. (1999). Üretim Yönetimi (Cilt: 2, 4. basım). Arı Ofset Matbaacılık.
  • Top, S. (2009). Toplam Kalite Yönetimi Bağlamında Sürekli İyileştirme Anlayışı (1. basım). Beta Basım.
  • Usul, H. (2021). Davranışsal Yönetim Muhasebesi (Vol. 1). Detay Yayıncılık.
  • Usul, H., & Çağlan, E. (2018). Muhasebe Akademisyenlerinin Muhasebe Eğitiminde Uzaktan Eğitim Uygulamaları Kullanımına Yönelik Algılarının Teknoloji Kabulü. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(2), 450-465.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Üretim ve Endüstri Mühendisliği (Diğer), Muhasebe, Denetim ve Mali Sorumluluk (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Niyazi İnan Sabırcan 0000-0001-8151-5214

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 7 Ekim 2024
Kabul Tarihi 19 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sabırcan, N. İ. (2025). Tam Zamanlı Üretim Ortamında Müşteri Tedarikçi İlişkilerinin Optimizasyonu: Bir Davranışsal Muhasebe Yaklaşımı Uygulaması. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 93-116. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1562937