Bu makale, çok kültürlü karakterizasyonlara sahip oyunların Birleşik Krallık’taki Kemer Sıkma Programı ile ilgili kavramları nasıl yaydığını ele almak ve bu anlatıların kemer sıkma hikayeleri olarak kabul edilebileceklerini öne sürmek için Alexander Zeldin’in Eşitsizlikler
Üçlemesi’ni inceleyecektir. Üçlemeyi oluşturan oyunlar Beyond Caring (2015), Love (2017) ve Faith, Hope and Charity (2019) adlı eserlerdir. Üçlemenin ilk oyunu olan Beyond Caring, görünmez işçiler olarak da bilinen ‘zero-hours contract’ adlı geçici sözleşmeli işçilerin hikayesidir. Love, geçici sığınma yerlerinde kalmak zorunda olan ve Birleşik Krallık’ın Evrensel Kredi Programı’ndan faydalanan insanlarla ilgilidir. Faith, Hope and Charity, derin yoksulluk içinde olan insanlara sıcak yemek ve barınak sağlayan bir toplum merkezinin işleyişini tasvir eder. Alexander Zeldin’in üçlemesi kemer sıkma politikalarını analiz eder ve Birleşik Krallık Muhafazakar Parti hükümetlerinin kemer sıkma uygulamalarının çok kültürlülük üzerindeki etkisini inceler. Çalışma, bu iki önemli kavramın analizinden elde edilen içgörüleri birleştirerek, üçleme aracılığıyla kemer sıkma politikalarının çok kültürlülük üzerindeki etkisine dair temel bir eleştiri sunmaktadır. Bu makale, Zeldin’in üçlemesinin, çok kültürlülük politikaları aracılığıyla barış ve ekonomik refahta eşitlenmeyi umut eden Birleşik Krallık halkının, kemer sıkma politikalarının etkisi altında yoksullukta nasıl eşitlendiğine dair eleştirisini nasıl kullandığını analiz etmektedir.
Alexander Zeldin Çağdaş İngiliz Tiyatrosu Çokkültürlülük Evsizlik Birleşik Krallık Kemer Sıkma Politikaları
This paper examines Alexander Zeldin’s The Inequalities Trilogy to consider how the plays with multicultural characterizations circulate notions related to the UK Austerity Programme, and to suggest they can be regarded as having austerity narratives with multicultural characterization. The plays under consideration are Beyond Caring (2015), Love (2017) and Faith, Hope and Charity (2019). The first play of the trilogy, Beyond Caring is the story of invisible labourers, zero-hours contract workers. Love is about temporary housing and the people who are benefiting from Universal Credit Programme of the UK. Faith, Hope and Charity depicts the story of a community centre providing hot food and shelter to the people who are in extreme poverty. Alexander Zeldin’s trilogy analyses austerity policies and examines the impact of the UK Conservative governments on multiculturalism. By combining the insights gained from the analysis of these two important concepts, the study presents a fundamental critique of the impact of austerity policies on multiculturalism through the trilogy. This article explores how Zeldin’s trilogy critiques the UK’s multiculturalism policies, which aim for equality through peace and prosperity but instead lead to shared poverty under austerity measures.
Alexander Zeldin Contemporary British Drama Multiculturalism Homelessness The UK Austerity Programme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 3 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |