The aim of this study is to examine the relationship between Oğuz Atay's novel The Disconnected and Jack Mezirow’s transformative learning theory, in the context of lifelong learning and adult education. For this purpose, case study design, one of the qualitative research designs, was preferred and data were collected through literature review method. With the literature review and examinations made, the didactic aspect of literature was emphasized and the transformation of Turgut Özben character was evaluated by examining the novel The Disconnected with transformative learning theory. As a result, it was observed that the transformation of Turgut Özben character took place according to transformational learning steps and it was supported by expert opinions. Additionally, it has been observed that there are not enough studies on the relationship between lifelong learning and literature, this article also aims to shed light on the field.
Adult Education Transformative Learning Literature The Disconnected
1
Bu çalışmanın amacı hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi bağlamında Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar romanı ile yetişkin eğitimi kapsamında yer alan Jack Mezirow’un dönüştürücü öğrenme kuramı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu doğrultuda çalışma için nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni tercih edilerek, literatür taraması yöntemi ile veriler toplanmıştır. Yapılan tarama ve incelemeler ile edebiyatın öğretici yönü üzerine durulmuş, Tutunamayanlar romanı dönüştürücü öğrenme ile irdelenerek eserde yer alan Turgut Özben karakterinin dönüşümü değerlendirilmiştir. Sonuç olarak Turgut Özben karakterinin roman boyunca yaşadığı değişimin, dönüşümsel öğrenme basamaklarına göre gerçekleştiği gözlenmiş ve bu da uzman görüşleriyle desteklenmiştir. Ayrıca, hayat boyu öğrenme ve edebiyat ilişkisi üzerine yeterli çalışma yapılmadığı gözlenmiş, makalenin de bu alana ışık tutması amaçlanmıştır.
Yetişkin Eğitimi Dönüştürücü Öğrenme edebiyat Tutunamayanlar
Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Bartın Üniversitesi
1
Her çalışma özel ve biriciktir. Bu çalışma da özel bir süreçten geçmektedir. Bu süreçte ve her zaman yanımda olan aileme, çalışma boyunca katkılarını esirmeyen, yol gösteren hocam Sn. Doç. Dr. Ahmet Gökhan BİÇER’e minnet ve saygılarımı sunarım.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | 1 |
| Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 3 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |