Chicago Okulu, 1892'deki kuruluşundan 20. yüzyılın ikinci yarısına kadar sosyal bilimlerin birçok alanında etkili olmuş, özellikle 1930’lara kadar iletişim çalışmalarını etkilemiştir. İletişim alanındaki araştırmalar, genellikle kitle iletişimi ve basın üzerinden kent-toplum ilişkisini ele almıştır. Ancak Chicago Okulu, insan ekolojisi, kentsel ekoloji, pragmatizm ve etkileşim gibi kuramsal çerçevelerle iletişim çalışmaları açısından da bütünlüklü bir bakış açısı sunmaktadır. Araştırmanın amacı, iletişim çalışmalarında daha çok kitle medyası tartışmaları üzerinden ele alınan Chicago Okulu’nun kentsel ekoloji yaklaşımını iletişim-toplum ilişkisinin kavranması açısından bir kuramsal çalışma sahası olarak öne sürmektir. Çalışmada, literatür taraması ve tarihsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Chicago Okulu’nun tarihsel bağlamı, araştırma konuları ve metodolojisi açıklanarak okulun önemli temsilcilerinden Robert Ezra Park ve Ernest Watson Burgess’ın kentsel ekoloji ve ortak merkezli daireler kuramı tartışmalarının iletişim çalışmalarına katkısı irdelenmektedir. Bununla birlikte; kentsel ekoloji perspektifinin ve bu kapsamdaki kavram ve tartışmaların; iletişim çalışmaları açısından ve iletişim sosyolojisi perspektifiyle, modernite, kent ve toplumsal etkileşimin bütünlüklü olarak kavranmasında kuramsal ve yöntemsel bir yol haritası sunabileceği vurgulanmaktadır.
-
The Chicago School, founded in 1892, significantly shaped early communication studies, especially until the 1930s, focusing on the city-society relationship, mass communication, and the press. Beyond this, it offered a holistic theoretical and methodological framework based on human and urban ecology, pragmatism, and interaction. Although explored in a few studies, the school’s concepts emphasize the interconnection of culture and communication in urban societies. This study proposes the urban ecology approach as a theoretical tool for understanding the communication-society relationship. The study is based on literature review and historical analysis. It discusses the historical context, research topics, and methodology of the Chicago School, particularly the contributions of Robert Ezra Park and Ernest Watson Burgess through their work on urban ecology and concentric zone theory. The study argues that this perspective provides a comprehensive framework for understanding modernity, urban life, and social interaction, offering valuable insights for communication studies and sociology disciplines.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |