Amaç: Bu araştırmanın amacı üniversite takım ve kulüplerinde basketbol oynayan
sporcuların öğrenme biçem / biçimlerini belirlemek, cinsiyet ve yaşın öğrenme biçemine
etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntemler: Araştırmaya 18-25 yaş aralığındaki 135
basketbolcu katılmıştır. Katılımcılardan 76’sı kadın (yaş ortalaması 21,37±1,85 yıl) ve
59’u erkektir. (yaş ortalaması: 22.39 ±1,78 yıl). Mevcut araştırmada basketbolcuların
öğrenme biçimleri Şimşek (2002) tarafından geliştirilen “Öğrenme Biçemleri Envanteri
(BİG) 16” ile değerlendirilmiştir. Envanter bedensel, işitsel ve görsel olmak üzere üç
öğrenme biçimini ölçmektedir. Bulgular: Araştırmada basketbolcuların tercih ettikleri
baskın öğrenme biçimlerinin görsel öğrenme (%38,5) biçimi olduğu, bunu sırasıyla
karma öğrenme (%24,4) biçimi işitsel öğrenme (%22.2) ve bedensel (% 14,8) biçimi
olduğunu göstermiştir. Cinsiyet açısından karşılaştırma yapıldığında ise, kadın ve erkek
basketbolcuların en fazla görsel biçimini tercih ettikleri belirlenmiştir fakat tercih edilen
öğrenme biçimi açısından aralarında istatistiksel farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Benzer
şekilde, basketbolcularda yaş grupları açısından farklılık incelendiğinde 18-21 yaş grubu
ve 22-25 yaş grubundaki basketbolcuların en fazla görsel biçimini tercih ettikleri fakat
gruplar arasında istatistiksel açıdan farklılık olmadığı saptanmıştır (p>0.05). Sonuç:
Araştırmanın sonuçları üniversite takım ve kulüplerinde oynayan basketbolcuların en
fazla tercih ettikleri öğrenme biçiminin görsel öğrenme biçimi olduğu, yaş ve cinsiyetin
öğrenme biçimi tercihlerini etkilemediğini göstermiştir.
Purpose: The aims of this study were to determine of learning modality in the basketball
players who play in the teams or clubs of universities, and to investigate the effect of
gender and age on learning modality. Methods: One hundred thirty-five basketball players
aged between 18 to 25 years were included in the study. 76 of the participants were
female (average age: 21,37±1,85 years) and 59 of the participants were male (average
age: 22.39 ±1,78 years). “BİG16 Learning Modality “ developed by Şimşek (2002) was
used to determine learning modalities of the basketball players in the study. The inventory
evaluated the three learning modalities included kinesthetic, visual, and auditory. Results:
The results of the study showed that the most preferred learning modality in the basketball
players was visual learning modality (38.5%). Mixed learning modality (24.4%), auditory
learning modality (22.2%) and kinesthetic learning modality (14.8%) followed visual
learning modality, respectively. When compared in terms of gender, the most preferred
learning modality in the both female and male basketball players were visual learning
modality and there were no differences between the male and the female groups (p>0.05).
Similarly, when compared in terms of age groups, the most preferred learning modality
in the both 18-21 age group and 22-25 age group was visual learning modality and it was
not found differences between the age groups (p>0.05). Conclusion: Our results of the
study showed that the most preferred learning modality in the basketball players who
play in the team and clubs of the universities was visual learning modality and gender and
age did not effect on learning modality.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Acceptance Date | February 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 1 |