BibTex RIS Cite

LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Year 1999, Volume: 3 Issue: 4, 25 - 31, 01.12.1999

Abstract

Bu araştırmanın amacı lise ve dengi okullarda beden eğitimi derslerinin ergenlerin sosyal uyumunu ne yönde etkilediğine dayalı olarak görüş ve önerileri saptamaya yöneliktir.Araştırma, 1997-1998 öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki eğitim programları yönünden birbirlerine göre farklılıklar gösteren beş ayrı okulda öğrenim gören öğrencilerden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir.Tarama türünde bir modelden yararlanılan bu araştırmanın verilerinin toplanması için kişisel bilgi alma formu geliştirilmiştir. Verilerin analizinde ise; frekans sayımı, yüzdelik dağılım ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, lise öğrenimi gören öğrencilerin beden eğitimi derslerinin sosyal çevrelerine ve sosyal uyumlarına etkilerinin neler olduğu, hangi değişkenlerin bu uyumu etkilediği elde edilen bulgular sonucunda ortaya konmuştur.

AN INVESTIGATION ON THE EFFECTS OF PHYSICAL EDUCATION CLASSES ON SOCIAL ADAPTATION LEVELS OF HIGH SCHOOL STUDENTS

Year 1999, Volume: 3 Issue: 4, 25 - 31, 01.12.1999

Abstract

The aim of this research is to determinate the opinions and the suggestions which depend on the physical education lessons’ effect on adolescent’s social adjustment at the high schools. The research has been performed by the help of five elemantary schools in the city centre of Eskisehir, Which differ according to their education program in the educational year of 1997-1998. A public survey has been developed to collect the data of research which has been made use of survey model. However at the analysis of the data, the calculation of frequency, the percentages and the analysis of anova have been used.At the final part of research, we tired to find out the effects of physical education courses to social environmental to social adjustment of the high
school students and also establish the variables which effect these circumtances

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA68UT29ST
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Uslu This is me

Seyhan Hasırcı This is me

Publication Date December 1, 1999
Submission Date December 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Uslu, A., & Hasırcı, S. (1999). LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(4), 25-31.
AMA Uslu A, Hasırcı S. LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. CBÜ BESBD. December 1999;3(4):25-31.
Chicago Uslu, Ahmet, and Seyhan Hasırcı. “LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 3, no. 4 (December 1999): 25-31.
EndNote Uslu A, Hasırcı S (December 1, 1999) LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 3 4 25–31.
IEEE A. Uslu and S. Hasırcı, “LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI”, CBÜ BESBD, vol. 3, no. 4, pp. 25–31, 1999.
ISNAD Uslu, Ahmet - Hasırcı, Seyhan. “LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 3/4 (December 1999), 25-31.
JAMA Uslu A, Hasırcı S. LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. CBÜ BESBD. 1999;3:25–31.
MLA Uslu, Ahmet and Seyhan Hasırcı. “LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 4, 1999, pp. 25-31.
Vancouver Uslu A, Hasırcı S. LİSE VE DENGİ OKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. CBÜ BESBD. 1999;3(4):25-31.