Bu araştırmanın amacı; gelire ve yerleşim birimine göre Akdeniz Üniversitesinde okuyan öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılma ve katılmama nedenlerinin değerlendirilip incelenmesidir.Araştırmanın evreni; Akdeniz Üniversitesi merkez kampusta bulunan toplam 25.355 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklem grubunu bu üniversitede öğrenim gören 1138 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada bu araştırma için geliştirilen durum tespitine yönelik sorulardan oluşan anket kullanılmıştır. Anket formu; öğrencilerin demografik bilgilerinin alındığı, serbest zamanlarını nasıl değerlendirildiğini öğrenmek için dokuz seçenekli, rekreatif etkinliklere katılma nedenleri öğrenmek için 11 seçenekli, rekreatif etkinliklere katılmama nedenlerini öğrenmek için dokuz seçenekli, çoktan seçmeli, birden fazla seçeneğin işaretlenebileceği sorulardan oluşturulmuştur. Verilerin değerlendirilmesinde, frekans (f) ve yüzde (%) gibi tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, gelire ve gelinen yerleşim birimine göre ilişkiyi ortaya koymak için Pearson Chi-Square testi kullanılmıştır.Öğrencilerin öncelikli tercih ettikleri etkinlikler; müzik dinlemek, sinema-tiyatro gibi sosyal aktiviteler ve kitap okumaktır. Gelir düzeyi arttıkça öğrenciler şehir içindeki, düştükçe kampus içindeki mekânları tercih etmektedirler. İlçe/Kasaba/Köy’den gelen öğrenciler Büyükşehir/Şehir’den öğrencilere göre sosyal mekânlarda ve kütüphanede bulunmayı daha çok tercih etmektedirler.Öğrenciler; eğlenmek, arkadaşlarıyla birlikte olmak, rahatlamak ve günlük stresi azaltmak amacıyla rekreatif etkinliklere katılmaktadırlar. Düşük (350 TL. ve altı) ve yüksek gelire (1001 TL. ve üstü) sahip öğrenciler günlük stresi azaltmak için rekreatif etkinlikleri daha fazla tercih etmektedirler. İlçe/Kasaba/Köy’den gelen öğrenciler; arkadaşlarıyla birlikte olmak, günlük stresi azaltmak, yeni şeyler öğrenmek ve yeni beceriler kazanmak için rekreatif etkinliklere daha çok katılmaktadırlar.Öğrenciler; derslerinin yoğunluğu, etkinliklerin saatlerinin kendine uygun olmaması, etkinliklerin günlerinin kendilerine uygun olmaması ve etkinlik zamanları dersleriyle çakıştığı için etkinliklere katıl(a)mamaktadırlar. Düşük ve yüksek gelir grubu öğrenciler derslerinin yoğunluğu sebebiyle, düşük gelir grubundaki öğrenciler yeterli paraları olmadığı ve yüksek gelir grubu öğrenciler çalıştıkları için etkinliklere katıl(a)mamaktadırlar. İlçe/Kasaba/Köy’den gelen öğrenciler ise; derslerin yoğunluğu, etkinlik saatlerinin, günlerinin uygun olmaması, etkinlik zamanlarının derslerle çakışması ve yeterli paralarının olmaması sebebiyle rekreatif etkinliklere katıl(a)mamaktadırlar.
The purpose of this study is to determine the reasons for attending and not attending recreational activities for the students studying in Akdeniz University and the effect of income and homeland on attending recreationalactivities. Sampling group is formed by stratified sampling and is totally 1138 participants (695 men and 443 women)from the 25.355 students in central campus. In this study a due diligence questionnaire form developed for this researchis used. A questionnaire was developed for this study for descriptive purposes. Along with the questions that aimed togather demographic information about student, the questionnaire included a question (with nine options) to identifythe reasons for students’ ways of spending their free time, a question (with eleven options) to find out the reasons forparticipating in recreational activities and one (with nine options) in order to identify the reasons for not participatingin recreational activities where the respondents could pick up more than one option. Descriptive statistics, frequencyand percentages distribution, were used for data analysis and data presentation. Pearson Chi-Square test was used tofind out the relationship between incomes and homeland and participation in recreational activities. All students inthis study prefer listening music, reading books, joining social activities such as theater and cinema. High-income students (1001 TL and above) prefer to spend their times in center of the city and low-income students (350 TL and less)prefer to spend their times in campus. Students coming from town/village/borough prefer to spend time in social placesand library more than students coming from big city/city. Students are joining to recreational activities for having fun,spending time with friends and relaxing. High-income and low-income students prefer to spent time in recreational activities for relaxing much more. Students coming from town/village/borough prefer recreational activities spendingtime with friends, relaxing, learning new things and acquiring new skills. The reasons for not joining activities arecourse density, unsuitable activity days and times, coincidence with the time of course and events. Because of coursedensity, high-income and low-income students are not joining activities. Low-income students are not joining activities because of lack of money and high-income students are not joining activities because of working time. The reasonsfor not joining activities for the students coming from town/village/borough are courses density, unsuitable activitydays and times, coincidence with the time of course and events and lack of money
Other ID | JA89JY79ZR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Submission Date | December 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |