Bu çalışmanın amacı futbolcuların algıladıkları antrenör davranışı ile antrenör tarafından yaratılan güdüsel iklim arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca, algılanan antrenör davranışlarının algılanan güdüsel iklim alt boyut puanlarını yordama gücünün sınanması da amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu yaşları 16-35 arasında değişen (Ortyaş==23.85; SS=4.39) 78 erkek futbolcu oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Sporda Liderlik Ölçeği- Leadership for Sport Scale-LSS)” ve “Sporda Algılanan Güdüsel (Motivasyonel) İklim Ölçeği- SAGİÖ (Perceived Motivational Climate in Sport Questionnaire-PMCSQ)" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi teknikleri kullanılmıştır. Pearson Korelasyon Analizi sonuçları antrenör tarafından yaratılan ustalık yönelimli güdüsel iklim puanı ile antrenörün eğitim-öğretim davranışı (r= - .240, p< .01) ve sosyal destek davranışı (r= -.246, p< .01) arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma bulguları, sporcuların, antrenörlerinin eğitim- öğretime önem verdiğini ve kendilerine sosyal anlamda destek sunduğunu algılamalarına rağmen antrenörlerinin bu tür davranışları yerine getirirken ustalık yönelimli güdüsel iklimi yaratmadıklarını algıladıklarına işaret etmektedirler.
The purpose of this study was to investigate the relationship between perceived coach behavior and motivational climate created by the coach. It was also aimed to determine the predictive power of perceived coach behavior as the perceived motivational climate subscale scored. The study sample was 78 male soccer players ages between 16-35 (X age==23.85; SS=4.39). Leadership for Sport Scale-LSS and Perceived Motivational Climate in Sport Questionnaire-PMCSQ were used for collecting data. To analyze the data, descriptive statistics, Pearson Product Moment Correlation Analysis and Multiple Linear Regression Analysis techniques were used. The results of Pearson Product Moment Correlation Analysis showed negative relationships between mastery oriented motivational climate created by coach and training and instruction behavior (r =-.240, p< .01) and also social support behavior (r = - .246, p< .01). Also, according to results of regression analysis, it was found that the single and most important predictor of mastery-oriented motivational climate is traning-instruction behavior. This result indicated that, although the athletes express that their coaches emphasized the importance of education and social support, they perceived that their coaches did not create mastery oriented motivational climate when they performed this behavior
Other ID | JA85TT52UK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Submission Date | September 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 2 |