BibTex RIS Cite

Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi

Year 2014, Volume: 9 Issue: 2, 8 - 17, 01.09.2014

Abstract

Üniversiteli öğrencilerde sağlık ve zindeliklerini geliştirilmek ve korunmak için düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı sürdürmeleri temel bir ihtiyaçtır. Türkiye’de Üniversite öğrencilerinin okul, spor ve serbest zamanlardaki fiziksel aktivite alışkanlığını araştıran bir çalışma yoktur. Çalışmamız, Amasya Üniversitesi farklı sınıflardaki erkek ve kadın öğrencilerin okul (iş), spor ve serbest zaman faaliyetlerindeki fiziksel aktivite alışkanlığının hangi düzeyde olduğunu belirlemek ve okul yıllarında nasıl değiştiğini araştırmaktadır.Araştırmamızda; Amasya Üniversitesinde öğrenim göre 591 erkek 1068 kadın olmak üzere toplam 1659 öğrenciye Fiziksel Aktivite Alışkanlığı Anketi (FAAA) uygulandı. Gruplar arası karşılaştırmalarda t-testi ve tek yönlü varyans analizleri kullanılmıştır.Bu çalışmanın sonuçları, kadın ve erkekler arasında fiziksel özellikler ile okul, spor ve serbest zamanlarda fiziksel aktivite alışkanlığı düzeyinin istatistiksel olarak farklı olduğunu göstermiştir. Sadece serbest zaman etkinliğinde kadınların katılım oranları erkeklerden daha yüksektir. Birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflar arasında erkeklerde, yaş, boy uzunluğu ortalamaları ile iş indeksi skorları; kadınlarda ise yaş, boy uzunluğu, vücut ağırlığı ortalamaları ve spor indeksi skorlarında anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Sadece kadınlarda vücut ağırlığı sınıflar arasında farklılaşırken bir yıllık artışı ve diğer yılda azalma takip etmiştir.Sonuç olarak Üniversiteli öğrencilerin fiziksel aktivite alışkanlığı düzeyleri okul ve serbest zaman etkinliklerinde orta seviyede iken sportif etkinliklerde ortanın altındadır. Okul ve spor indeksi ortalamaları sınıflara göre değişim göstermektedir.

Investigation of Sport, School and Leisure-Time Habitual Physical Activity According to University Class Levels

Year 2014, Volume: 9 Issue: 2, 8 - 17, 01.09.2014

Abstract

Regular participation of university students in physical activities is a need for their health and fitness. In Turkey, there is no study about university students’ habitual physical activity level. This study aims to investigate the school (work), sport and leisuretime habitual physical activity and the difference between male and female university students’ school years. Participants of this study consisted of 591 male and 1068 female, a total of 1659 students from Education Faculty in Amasya University. Questionnaire of Habitual Physical Activity was used. For comparisons among groups t-test and analysis of variance were used. The results of this study showed that there were significant differences between male and female students in the terms of physical characteristics, school, sport and leisure time habitual physical activity. Female participation rate was only higher than that of males in leisure time activity. The averages of age, body height, and work index were differentiated according to years attended to school in males. Also, the average body weight in females changed among classes for a year than dropped the next. Consequently, habitual physical activity level of university students was the moderate level in school and leisure time activities while it was lower in sport activities. School and sport index averages were differentiated among classes

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA96FD47SS
Journal Section Research Article
Authors

Ebuakil Albayrak This is me

Mehmet Akif Ziyagil This is me

Resul Çekin This is me

Publication Date September 1, 2014
Submission Date September 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Albayrak, E., Ziyagil, M. A., & Çekin, R. (2014). Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 8-17.
AMA Albayrak E, Ziyagil MA, Çekin R. Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ BESBD. September 2014;9(2):8-17.
Chicago Albayrak, Ebuakil, Mehmet Akif Ziyagil, and Resul Çekin. “Okul, Spor Ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 9, no. 2 (September 2014): 8-17.
EndNote Albayrak E, Ziyagil MA, Çekin R (September 1, 2014) Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 9 2 8–17.
IEEE E. Albayrak, M. A. Ziyagil, and R. Çekin, “Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi”, CBÜ BESBD, vol. 9, no. 2, pp. 8–17, 2014.
ISNAD Albayrak, Ebuakil et al. “Okul, Spor Ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 9/2 (September 2014), 8-17.
JAMA Albayrak E, Ziyagil MA, Çekin R. Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2014;9:8–17.
MLA Albayrak, Ebuakil et al. “Okul, Spor Ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, vol. 9, no. 2, 2014, pp. 8-17.
Vancouver Albayrak E, Ziyagil MA, Çekin R. Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2014;9(2):8-17.