BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi

Year 2016, Volume: 11 Issue: 2, 131 - 140, 01.09.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Okul öncesi 6 yaş grubu çocuklarda 16 haftalık temel cimnastik eğitimi programının çocuklarda motor gelişim üzerine etkisinin İncelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden deneysel yöntem ön test-son test kontrol grup deseni kullanılmıştır. Araştırmada Çanakkale il merkezinde tesadüfi örneklem medotu ile seçilen (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Çocuklar Evi) okulöncesi eğitim kurumunda öğrenim gören 6 yaş grubu çocuklardan deney grubu (n=27), kontrol grubu (n=27) toplam 54 çocuk ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacıyla; Çocuklara 16 hafta temel cimnastik eğitimi programı uygulanmıştır. 16 haftalık temel cimnastik eğitimi programı öncesinde ve sonrasında hem kontrol hem deney grubuna çocuk motor performanslarını ölçmek için Morris, Atwater Williams ve Willmore’un 1980 yılında gerçekleştirdikleri motor performans test protokolü kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin ortalama ve standart sapmaları alınmıştır. Araştırmaya katılan deney ve kontrol gurubu arasında son-test bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (p

Investigation of Basic Gymnastics Program in terms of Motor Development among Pre-school Children

Year 2016, Volume: 11 Issue: 2, 131 - 140, 01.09.2016

Abstract

The purpose of the present research is investigating the effect of 16-week basic gymnastics education program on motor development among pre-school 6 years old children. The present research adopted pre-test-post-test design of experimental method, which is a quantitative research method. The present research was conducted on the total of 54 (experiment group (n=27), control group (n=27)) children who were selected via random sampling method among 6-year old children, who study at pre-school education institutions (Çanakkale Onsekiz Mart University Children House) in the province centre of Çanakkale. In order to collect data, 16-week basic gymnastics education program was conducted on participants. Motor Performance test protocol, developed by Morris, Atwater Williams and Willmore in 1980, was utilized on both experiment and control group children, in order to measure their motor performance before and after 16-week training program. Average and standard deviation values were calculated for the data collected within the present research. It was found that, there was a statistically significant difference between post-test scores of experiment and control groups (p

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA83PV98KN
Journal Section Research Article
Authors

Haydar Durukan This is me

Kadir Koyuncuoğlu This is me

Uğur Şentürk This is me

Publication Date September 1, 2016
Submission Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Durukan, H., Koyuncuoğlu, K., & Şentürk, U. (2016). Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-140.
AMA Durukan H, Koyuncuoğlu K, Şentürk U. Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi. CBÜ BESBD. September 2016;11(2):131-140.
Chicago Durukan, Haydar, Kadir Koyuncuoğlu, and Uğur Şentürk. “Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 11, no. 2 (September 2016): 131-40.
EndNote Durukan H, Koyuncuoğlu K, Şentürk U (September 1, 2016) Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 11 2 131–140.
IEEE H. Durukan, K. Koyuncuoğlu, and U. Şentürk, “Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi”, CBÜ BESBD, vol. 11, no. 2, pp. 131–140, 2016.
ISNAD Durukan, Haydar et al. “Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 11/2 (September 2016), 131-140.
JAMA Durukan H, Koyuncuoğlu K, Şentürk U. Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2016;11:131–140.
MLA Durukan, Haydar et al. “Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, vol. 11, no. 2, 2016, pp. 131-40.
Vancouver Durukan H, Koyuncuoğlu K, Şentürk U. Okul Öncesi Çocuklarda Temel Cimnastik Programının Motor Gelişim Açısından İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2016;11(2):131-40.