Bu çalışma 12 haftalık düzenli ip atlama egzersizlerinin sürat ve çevikliğe etkisini incelenmek amacıyla yapıldı. Çalışmada Zonguldak ilinde 10-11 yaş aralığında haftada 3 kez düzenli basketbol antrenmanlarına katılan, herhangi bir sağlık problemi olmayan (n=38) erkek, (n=35) kız ve (n=4) elemeleri geçemeyen katılımcılar olmak üzere veli izinleri alınan toplam (n=73) katılımcı yer aldı. Katılımcıların tamamına çalışmalara başlamadan önce çift ayak sıçrayacak şekilde ip atlama alıştırmaları verildi, ip atlama becerisi olmayan (n=4) katılımcılar çalışmaya dahil edilmedi. Katılımcılar çalışma öncesinde rastgele seçilerek deney ve kontrol grubu olarak ikiye ayrıldı. Bütün katılımcılara çalışma başlangıcında; durarak uzun atlama, sürat, denge, çeviklik testleri uygulandı. Deney grubunda yer alan katılımcılara haftada 3 gün katıldıkları basketbol antrenmanlarının sonunda, 12 hafta boyunca haftada 3 gün günde 5 setten oluşan ip atlama egzersizleri uygulandı. Kontrol grubu ise sadece basketbol çalışmalarına katıldı. Elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı ile değerlendirildi. Gruplar arasındaki farklılıkların belirlenmesinde Mann-Whitney U, bağımlı iki grup (ön test ve son test) arasındaki farklılıkların belirlenmesinde ise Wilcoxson testi kullanıldı. Çalışma sonucunda; deney grubu durarak uzun atlama, sürat, denge, çeviklik ön test-son test verileri karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu (p<0.05), kontrol grubunda ise istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı tespit edildi (p>0.05). Sonuç olarak 12 haftalık düzenli ip atlama egzersizlerinin durarak uzun atlama, sürat, statik denge ve çevikliği geliştirdiği saptandı. Buna göre bu yaş gruplarında bazı motor becerilerin gelişimlerine katkı sağladığı tespit edilen ip atlama çalışmalarının antrenmanlara dahil edilmesi tavsiye edilebilir.
This study was conducted to examine the effects of 12 weeks of regular rope jumping exercises on speed and agility. A total of 73 participants, including aged between 10 and 11, who participated in regular basketball training, were included in the study and also parental consents were obtained. Participants were instructed to perform rope jumping exercises before the study; those who lacked rope jumping skills (n=4) were not included. The participants were randomly assigned to either a training group or a control group before the intervention. At the start and at the end of the study, all participants underwent tests for standing long jump, speed, balance, and agility. Training group engaged in rope jumping exercises and the control group solely participated in basketball training sessions. The data obtained were analyzed using SPSS 20.0 software. The Mann-Whitney U test was employed to determine differences between groups, while the Wilcoxon test was applied to identify differences between the pre-test and post-test results within the dependent groups. The findings indicated statistically significant differences in the training group regarding standing long jump, speed, balance, and agility when comparing pre-test and post-test data (p<0.05), whereas no statistically significant differences were found in the control group (p>0.05). Consequently, it was established that the 12 weeks of regular rope jumping exercises improved standing long jump, speed, static balance, and agility. Therefore, it is recommended that rope jumping exercises, which have been shown to contribute to the development of certain motor skills in this age group, be incorporated into training routines.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 6, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | August 27, 2024 |
Acceptance Date | December 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 20 Issue: 1 |