Amaç: Bu
çalışmada sağlık teknikerliği öğrencilerinin benlik saygısı düzeyinin
belirlenmesi ve benlik saygısı düzeyinin öğrencilerin sosyodemografik özellikleri,
okudukları programa yönelik algı ve tutumları ile ilişkisinin araştırılması
amaçlanmıştır.
Materyal ve
Metot: Kesitsel tipteki bu
araştırmanın evreni Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Veriler, literatürden
yararlanılarak oluşturulan bir anket ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği’yle
toplanmıştır. Veriler Pearson ki-kare ve eğimde ki-kare analizi ile
değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %54,6’sının benlik
saygısı düzeyi yüksektir. Öğrencilerin cinsiyeti, babasının
öğrenim düzeyi, çocuklukta yaşanan yer, ailesinin ekonomik durumu algısı,
öğrencinin gelir algısı ve yaşam kalitesi algısı ile yüksek benlik saygısı
arasında anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,05). Okuduğu bölümü isteyerek
seçen, kaydını yaptırmadan önce bölümle ilgili ön araştırma yapan, kendini bu
mesleğe uygun bulan, mesleğiyle ilgili görev tanımını bilen öğrencilerin benlik
saygısı düzeyi daha yüksek bulunmuştur (p<0,05). Mezuniyet sonrası yapacağı
mesleğe yönelik kaygısı olmayan öğrencilerin benlik saygısı düzeyi daha
yüksektir (p<0,05). Hastalarla iletişimden korkmayanların, mesleği
yapabileceğini düşünenlerin ve ağır koşullarda çalışma kaygısı olmayanların
benlik saygısı düzeyi daha yüksek bulunmuştur (p<0,01).
Benlik saygısı Üniversite Öğrencisi Sağlık Teknikerliği Öğrencisi
Yoktur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |