Amaç: Hemşirelik öğrencilerinin ventrogluteal bölgeye intramüsküler
enjeksiyon (İM)) ve intravenöz enjeksiyon (IV) uygulamaları konusunda
bilgilerini ve becerilerini değerlendirmek, öğrencilerin bilgi ve becerilerinin
sınav kaygısı ile ilişkisini incelemektir.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini Manisa Celal Bayar
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde 12 Şubat-25 May
2018 tarihleri arasında Hemşirelik Esasları Dersinin teorik ve laboratuvar
sınavına giren 102 öğrenci oluşturdu. Tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte bir
çalışmadır. Veri toplamada sınav öncesinde Öğrenci Tanılama Formu ve Sınav
Kaygısı Ölçeği, sınav sırasında bilgi ve becerilerini değerlendirmede Mesleki
Beceri İşlem Basamakları Formu kullanıldı.
Bulgular:
Hemşirelik
öğrencilerinin laboratuvar sınavından aldıkları İM enjeksiyon uygulaması bilgi
ve beceri puanı ortalaması sırasıyla 80,56±12,50,
81,72±11,76; IV enjeksiyon
uygulaması bilgi ve beceri puan ortalaması 87,82±10,69, 89,16±8,83
olarak saptandı. Öğrencilerin hemşirelik esasları dersinin ara dönem teorik
ders notu puan ortalaması 77,66±9,42, sınav
kaygısı puan ortalaması ise 43,76±10,90
olarak saptandı. Öğrencilerin laboratuvar sınavı uygulamalarındaki bilgi
ve beceri puan ortalamaları ile sınav kaygısı puan ortalamaları arasında
herhangi bir ilişki saptanmadı (p>0,05).
Sonuç: Öğrencilerin laboratuvar
uygulamalarındaki bilgisi ve becerisi iyi düzeydedir. Öğrencilerin
laboratuvar sınavı uygulamalarındaki bilgi ve beceri puan ortalamaları ile
sınav kaygısı puan ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |