Teknolojideki hızlı değişim ve gelişimler teknolojik araçların matematik eğitimine entegrasyonunu zorunlu kılmaktadır. Bu entegrasyon sürecinde dinamik matematik yazılımları sahip oldukları üstün özellikleri sayesinde matematik öğrenme ve öğretme süreçlerini değiştirmektedirler. Bu yeni öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanmasında öğretmen ve öğretmen adayları önemli rollere sahiptir. Özellikle öğretmen adaylarının teknoloji destekli etkinlikleri tasarlama ve derslerine entegre etmelerine yönelik verilecek eğitimler onların gelecekteki öğretim faaliyetlerini şekillendirecektir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, dinamik geometri etkinlikleri tasarlama uygulamalarının matematik öğretmeni adaylarının dijital materyal tasarlama yetkinlikleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi desenlerinden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2024-2025 öğretim yılı güz döneminde İç Anadolu Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının üçüncü sınıfında öğrenim gören ve Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi dersini alan 31 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada Kabaran ve Uşun (2021)’un öğretmenlerin dijital materyal tasarımı yeterliklerini belirlemek amacıyla geliştirdiği Dijital Materyal Tasarımı Yeterlikleri Ölçeği (DMTYÖ) kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, dinamik geometri etkinlikleri tasarlama uygulamalarının öğretmen adaylarının dijital materyal tasarlama yetkinlikleri üzerinde özellikle tasarım ve geliştirme yeterliği boyutunda etkili olduğunu göstermektedir. Buna karşın verilen eğitimin öğretmen adaylarının teknopedagojik yeterliklerini istenilen düzeyde etkilemediği belirlenmiştir. Bu durumun nedenleri üzerine derinlemesine araştırmaların yapılması önerilmektedir.
dinamik geometri etkinliği dijital materyal tasarımı öğretmen adayı matematik matematik eğitimi
The rapid changes and developments in technology necessitate the integration of technological tools into mathematics education. Dynamic mathematics software, with their superior features, are changing the processes of learning and teaching mathematics. In the design of these new learning-teaching processes, teachers and teacher candidates play important roles. Especially, the training provided to teacher candidates for designing technology-supported activities and integrating them into their lessons will shape their future teaching practices. In this context, the aim of this research is to determine the effects of dynamic geometry activity design applications on the digital material design competencies of prospective mathematics teachers. In the study, a quasi-experimental design with pre-test and post-test control groups from quantitative research methods was employed. The study group consisted of 31 teacher candidates enrolled in the third year of the Primary School Mathematics Teaching program at a state university in the Central Anatolia Region during the fall semester of the 2024-2025 academic year, who were taking the Computer-Assisted Mathematics Teaching course. The Digital Material Design Competency Scale (DMTYÖ), developed by Kabaran and Uşun (2021) to determine teachers' competencies in digital material design, was used in the research. The results obtained indicate that the applications for designing dynamic geometry activities are effective, particularly in the competencies of design and development among teacher candidates. However, it was found that the training provided did not significantly influence the technopedagogical competencies of the teacher candidates as desired. It is suggested that in-depth investigations be conducted on the reasons for this situation.
dynamic geometry activity digital material design prospective teacher mathematics mathematics education
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Matematik Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 20 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 29 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 1 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 2 |