Bu çalışma göç etmek zorunda bırakılan Afgan kökenli öğrencilerin uyum durumlarına göre yaşadıkları sorunları ve bu sorunları mülteci öğrencilerin çizdiği resimler yardımıyla okula uyum durumlarının incelenmesini amaçlamaktadır. İnsanlar tarih boyunca farklı nedenlerden dolayı göç etmek zorunda bırakılmıştır. Afganistan’da yaşanan sorunlar ve halkın daha iyi yaşam koşullarını elde etme çabaları Afgan halkını göç etmeye zorlamıştır. Bu yüzden göç en çok çocukları etkilemiştir. Afganistan’dan Türkiye’ye göç eden mültecilerin en temel nedenleri; işsizlikten kaynaklı bir dizi ekonomik problemlerin yanı sıra, ülkede güvenli bir ortamın hakim olmayışı, göçün yaşanmasında önemli faktörlerdendir. Araştırma Türkiye’nin Kırşehir ilinde gerçekleştirilmiştir.
Örneklemi 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kırşehir ili Merkez İlçesinde öğrenim gören 3-6 yaş grubu 48 Afgan mülteci öğrenciyi kapsamaktadır. 24 okul öncesi öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Mülteci öğrencilerin çizmiş oldukları resimler sonucunda öğrencilerin resimleri yaparken karamsarlık ve korkuları temsil eden renklerin ağırlıkta kullanıldığı görülmüştür. Bu durumun çocukların çoğunun iç dünyalarında karmaşalar ve korkular yaşadıklarını gösterdiği söylenebilir. Resimlerde, çocukların tamamına yakını yalnızca kendilerini çizmiş olup bu durum kendilerini dış dünyadan soyutladıklarını gösterdiği söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Mülteci öğrenci, okul öncesi, resim yorumlama, sosyalleşme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Regional Studies |
Journal Section | Araştırmalar |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Submission Date | June 4, 2020 |
Acceptance Date | October 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 6 |