Çocuk edebiyatı, çoğunlukla eğitim bilimleri alanında irdelenen edebiyat kollarından biridir. Ülkemizde bu alanda yapılan çalışmaların çoğu; pedagoji, çocuk gelişimi ve eğitimi ekseninde yapılmaktadır. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çocuk edebiyatı çalışmaları da benzer eksende ilerleyerek, edebiyat alanından ziyade eğitim alanına odaklanmaktadır. Çalışmada anlatıbilimin temel unsurları dikkate alınarak Sevim Ak’ın Lodos Yolcuları ve Şermin Yaşar’ın Abartma Tozu yapıtları karşılaştırmalı olarak çözümlenecektir. İki çağdaş yazarın aynı yaş grubuna hitap eden yapıtlarındaki karakterlerin paralellikleri ve farklılıklarını ortaya koymak, çocuk edebiyatının belirli ölçütlere dikkat eden yapısını göstermekle beraber farklı dokunuşları da içerdiğini göstermek açısından önemlidir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |
International Journal of Children's Literature and Education Researches