Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lodos Yolcuları ve Abartma Tozu Yapıtlarını Karakterler Ekseninde Anlatıbilimsel Açıdan Birlikte Okumak

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 54 - 65, 27.11.2024

Öz

Çocuk edebiyatı, çoğunlukla eğitim bilimleri alanında irdelenen edebiyat kollarından biridir. Ülkemizde bu alanda yapılan çalışmaların çoğu; pedagoji, çocuk gelişimi ve eğitimi ekseninde yapılmaktadır. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çocuk edebiyatı çalışmaları da benzer eksende ilerleyerek, edebiyat alanından ziyade eğitim alanına odaklanmaktadır. Çalışmada anlatıbilimin temel unsurları dikkate alınarak Sevim Ak’ın Lodos Yolcuları ve Şermin Yaşar’ın Abartma Tozu yapıtları karşılaştırmalı olarak çözümlenecektir. İki çağdaş yazarın aynı yaş grubuna hitap eden yapıtlarındaki karakterlerin paralellikleri ve farklılıklarını ortaya koymak, çocuk edebiyatının belirli ölçütlere dikkat eden yapısını göstermekle beraber farklı dokunuşları da içerdiğini göstermek açısından önemlidir

Kaynakça

  • Kaynakça Ak, S. (2020) Lodos yolcuları. İstanbul: Can Yayınları.
  • Akyüz, M. (2018). Çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından muzaffer izgü’nün çocuk romanlarındaki karakterler. Türk Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi. 1(15). 305-318.
  • Anderson, N. A. (2005). Elemantary children’s literature: The basics for teachers and parents. Boston: Allyn and Bacon.
  • Büyükkarcı, O.(2023). Anlatının söylemi-saatleri ayarlama enstitüsü’nün anlatıbilimsel incelenmesi. İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Campell, J. (2021). Kahramanın sonsuz yolculuğu. (Çev.S. Gürses). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Chatman, S. (2008). Öykü ve söylem: Filmde ve kurmacada anlatı yapısı. (Çev. Ö. Yaren). Ankara: De ki Yayınları.
  • Dervişcemaloğlu, B. (2016). Anlatıbilime giriş. İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Genette, G. (2020). Anlatının söylemi. (Çev. F. B. Aydar ). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Kıran Z. ve A. Kıran (2007). Yazınsal okuma süreçleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Mete, B. (2017). Forsterian model of characterization and non-human characters in narrative fiction: Iris murdoch’s mister mars and franz kafka’s gregor samsa. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (37), 67-78.
  • Propp, V. (2008). Masalın biçimbilimi. (Çev. M. Rifat ve S. Rifat). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Sever, S. (2021). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Tayınları.
  • Stevick, P. (2004). Roman teorisi. (Çev. S. Kantarcıoğlu). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Şirin, M. R. (1994). (Haz.). 99 Soruda çocuk edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayını.
  • Tekin, M. (2009). Roman sanatı (Romanın Unsurları-1). Ankara: Ötüken Neşriyat.
  • Yaşar, Ş. (2019). Abartma tozu. İstanbul: Taze Kitap.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Şahiner Kodal 0000-0002-3218-1315

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahiner Kodal, D. (2024). Lodos Yolcuları ve Abartma Tozu Yapıtlarını Karakterler Ekseninde Anlatıbilimsel Açıdan Birlikte Okumak. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR), 7(2), 54-65.

International Journal of Children's Literature and Education Researches