Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Okul Sağlığı Üzerine Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Analizi

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 42 - 61, 30.06.2021

Abstract

Bu çalışma, Türkiye’de okul sağlığı üzerine yapılan lisansüstü tez çalışmalarında nasıl bir eğilimin olduğunun
belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Türkiye’de okul sağlığı üzerine yapılan lisansüstü tez
çalışmaları meta-sentez yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada 1978- 2021 yılları arasında yapılan
22 yüksek lisans tezi, 5 doktora tezi ve 5 tıpta uzmanlık tezi olmak üzere toplam 32 çalışma analiz edilmiştir.
Yapılan tezlerin tespit edilmesinde ve seçilmesinde Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Tarama
Merkezi veri tabanından yararlanılmıştır. Araştırmada geçerlilik ve güvenirliğin sağlaması amacıyla araştırmanın
amacı ve araştırma soruları açık bir şekilde ifade edilmiş ve veri toplama metodu için ölçütler geliştirilmiştir.
Yapılan tezlerden elde edilen veriler; okul sağlığı ile ilgili hedeflenen amaçlar, araştırmaların yapıldığı iller,
örneklem grubu, kullanılan yöntem, veri toplama araçları, araştırmalarda elde edilen sonuçlar ve araştırmacıların
önerileri açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler tablo ve grafiklerden yararlanılarak yorumlanmıştır.
Araştırmada okul sağlığı ile ilgili yapılan tezlerin en çok; öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin okul sağlığına
etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildiği tespit edilmiştir.

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 42 - 61, 30.06.2021

Abstract

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 42 - 61, 30.06.2021

Abstract

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 42 - 61, 30.06.2021

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Rasim Tösten This is me

Necmettin Fırat This is me

Publication Date June 30, 2021
Submission Date June 11, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Tösten, R., & Fırat, N. (2021). Türkiye’de Okul Sağlığı Üzerine Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Analizi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 42-61.

Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).