Research Article
BibTex RIS Cite

Ebeveynlerin Okul Öncesi Kurumlarından Beklentileri ve Okul Öncesi Kurumlarının Bu Beklentileri Karşılama Durumları

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 81 - 89, 31.12.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ebeveynlerin okul öncesi kurumlarından beklentileri ve bu beklentilerinin karşılama
durumlarını belirlemektir. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,
2020-2021 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili Kayapınar ilçesine bağlı resmî bağımsız anaokuluna çocuğunu
gönderen 20 kişiden oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır. Veriler, içerik analizi ile
değerlendirilmiştir.
Araştırmanın sonucuna göre, katılımcılar okul öncesi eğitim kurumlarının en önemli amacının çocukları ilkokula
hazırlamak olduğunu belirtmişlerdir. Aynı zamanda çocukların sosyalleşmesini sağlayarak, akranlarıyla beraber
sağlıklı bir vakit geçirdiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu, ebeveynler beklentilerine cevap
verilmesini okul ile ilgili bağlarını güçlendirerek etkili bir aile katılımının gerçekleşmesini belirtmişlerdir.

References

  • Argon, T. ve Akkaya, M., (2008). Ebeveynlerin okul öncesi eğitime ve okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 16(2), 413-430.
  • Kıldan, A.O., (2012). Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 20(1), 135-150.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis, Second Edition, London. Milli Eğitim Bakanlığı, (2012). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Milli Eğitim.
  • Oğuzkan, Ş, Oral, G.(1997). Okul Öncesi Eğitim , İstanbul; Milli Eğitim Basımevi, S. 1-2, 23 28.
  • Patton M. Q. (2002). Qualitative Evaluation and Research Methods, Sage Publication, 3. Edition, London.
  • Poyraz, H. ve Dere, H., (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Saygılı, S. (2011). Çocuk Psikolojisi, İstanbul; Nesil Yayınları.
  • Saylan, N. (2016). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Sönmez, V. (2012). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Şimşek, Z. ve İvrendi, A. (2014). Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education).29 (2), 240-254.
  • Şişman, M. (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara; Pegem Akademi.
  • TEDMEM (2017a). 2017 Eğitim değerlendirme raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • TEDMEM (2017b). Türkiye’de erken çocukluk eğitimi ve bakımı: mevcut durum ve öneriler. Ankara.
  • TÜSİAD, (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim. İstanbul: TÜSİAD Yayınları. No: T/2005-05/396.
  • UNICEF, (2016). Dünya Çocuklarının Durumu: Dışlanan ve Görünmeyen. Ankara: UNICEF Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 81 - 89, 31.12.2021

Abstract

References

  • Argon, T. ve Akkaya, M., (2008). Ebeveynlerin okul öncesi eğitime ve okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 16(2), 413-430.
  • Kıldan, A.O., (2012). Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 20(1), 135-150.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis, Second Edition, London. Milli Eğitim Bakanlığı, (2012). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Milli Eğitim.
  • Oğuzkan, Ş, Oral, G.(1997). Okul Öncesi Eğitim , İstanbul; Milli Eğitim Basımevi, S. 1-2, 23 28.
  • Patton M. Q. (2002). Qualitative Evaluation and Research Methods, Sage Publication, 3. Edition, London.
  • Poyraz, H. ve Dere, H., (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Saygılı, S. (2011). Çocuk Psikolojisi, İstanbul; Nesil Yayınları.
  • Saylan, N. (2016). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Sönmez, V. (2012). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Şimşek, Z. ve İvrendi, A. (2014). Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education).29 (2), 240-254.
  • Şişman, M. (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara; Pegem Akademi.
  • TEDMEM (2017a). 2017 Eğitim değerlendirme raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • TEDMEM (2017b). Türkiye’de erken çocukluk eğitimi ve bakımı: mevcut durum ve öneriler. Ankara.
  • TÜSİAD, (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim. İstanbul: TÜSİAD Yayınları. No: T/2005-05/396.
  • UNICEF, (2016). Dünya Çocuklarının Durumu: Dışlanan ve Görünmeyen. Ankara: UNICEF Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 81 - 89, 31.12.2021

Abstract

References

  • Argon, T. ve Akkaya, M., (2008). Ebeveynlerin okul öncesi eğitime ve okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 16(2), 413-430.
  • Kıldan, A.O., (2012). Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 20(1), 135-150.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis, Second Edition, London. Milli Eğitim Bakanlığı, (2012). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Milli Eğitim.
  • Oğuzkan, Ş, Oral, G.(1997). Okul Öncesi Eğitim , İstanbul; Milli Eğitim Basımevi, S. 1-2, 23 28.
  • Patton M. Q. (2002). Qualitative Evaluation and Research Methods, Sage Publication, 3. Edition, London.
  • Poyraz, H. ve Dere, H., (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Saygılı, S. (2011). Çocuk Psikolojisi, İstanbul; Nesil Yayınları.
  • Saylan, N. (2016). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Sönmez, V. (2012). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Şimşek, Z. ve İvrendi, A. (2014). Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education).29 (2), 240-254.
  • Şişman, M. (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara; Pegem Akademi.
  • TEDMEM (2017a). 2017 Eğitim değerlendirme raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • TEDMEM (2017b). Türkiye’de erken çocukluk eğitimi ve bakımı: mevcut durum ve öneriler. Ankara.
  • TÜSİAD, (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim. İstanbul: TÜSİAD Yayınları. No: T/2005-05/396.
  • UNICEF, (2016). Dünya Çocuklarının Durumu: Dışlanan ve Görünmeyen. Ankara: UNICEF Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 81 - 89, 31.12.2021

Abstract

References

  • Argon, T. ve Akkaya, M., (2008). Ebeveynlerin okul öncesi eğitime ve okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 16(2), 413-430.
  • Kıldan, A.O., (2012). Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 20(1), 135-150.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis, Second Edition, London. Milli Eğitim Bakanlığı, (2012). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Milli Eğitim.
  • Oğuzkan, Ş, Oral, G.(1997). Okul Öncesi Eğitim , İstanbul; Milli Eğitim Basımevi, S. 1-2, 23 28.
  • Patton M. Q. (2002). Qualitative Evaluation and Research Methods, Sage Publication, 3. Edition, London.
  • Poyraz, H. ve Dere, H., (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Saygılı, S. (2011). Çocuk Psikolojisi, İstanbul; Nesil Yayınları.
  • Saylan, N. (2016). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Sönmez, V. (2012). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Şimşek, Z. ve İvrendi, A. (2014). Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education).29 (2), 240-254.
  • Şişman, M. (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara; Pegem Akademi.
  • TEDMEM (2017a). 2017 Eğitim değerlendirme raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • TEDMEM (2017b). Türkiye’de erken çocukluk eğitimi ve bakımı: mevcut durum ve öneriler. Ankara.
  • TÜSİAD, (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim. İstanbul: TÜSİAD Yayınları. No: T/2005-05/396.
  • UNICEF, (2016). Dünya Çocuklarının Durumu: Dışlanan ve Görünmeyen. Ankara: UNICEF Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ferhan Çetinkaya This is me

Mahmut Bayer This is me

Azize Aslı Bingöl This is me

Yunus Karaağaç This is me

Publication Date December 31, 2021
Submission Date November 28, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Çetinkaya, F., Bayer, M., Bingöl, A. A., Karaağaç, Y. (2021). Ebeveynlerin Okul Öncesi Kurumlarından Beklentileri ve Okul Öncesi Kurumlarının Bu Beklentileri Karşılama Durumları. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 81-89.

Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).