Bu çalışmanın amacı Türkiye’de erken dönem öğrencilerinin yaşam becerileri ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin doküman analizi ile incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda 2013-2022 yılları arasında yürütülmüş olan toplam 18 lisansüstü tezi incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak nitel veri analiz tekniklerinden olan betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Yaşam becerileri üzerine yapılan tezlerin incelenmesinde; araştırmacılar tarafından ilgili literatürden yararlanılarak geliştirilen “Yayın İnceleme Formu” kullanılmıştır. Yayın inceleme formu; araştırmanın künyesi, araştırmanın alanı, konusu, yöntemi, veri toplama araçları, örneklemi, veri analiz teknikleri alt başlıklarından oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre erken dönem öğrencilerin yaşam becerileri ile ilgili en fazla tezin 2021 ve 2022 yıllarında yapıldığı ve araştırma türü olarak nicel araştırma yöntemlerini tercih ettikleri görülmektedir. Aynı zamanda tezler araştırma temalarına göre incelendiğinde en çok problem çözme beceresi ve kişisel becerilerinin ele alındığı ve daha çok deneysel araştırma tekniğinin benimsendiği anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 8, 2023 |
Submission Date | November 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 5 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kapsamında lisanslanmıştır.