Söylemin toplumsal gerçekliği inşa etme gücü vardır. Söylemler, hedef kitlenin zihinlerinde gerçekliğin kurgulanması, duygu, düşünce ve (ön)yargıların oluşmasında etkili olduğu gibi bu vesileyle aktörlerin eylemlerine de yön verme gücüne sahiptir. Dördüncü kuvvet olarak kabul edilen medyanın da, kaçınılmaz bir biçimde toplumsal algıyı hem yansıtma hem de söylemler yoluyla onu şekillendirme işlevi vardır. Dolayısıyla medyanın bir konudaki hâkim söyleminin değişimi, hem toplumun o konuya dair fikirlerinde yaşanan değişimi işaret etmekte hem de bu değişim ateşini körükleyen bir işlevi yerine getirmektedir. Bu çalışmada Nevşehir’de faaliyet gösteren FİB Haber isimli dijital medya kuruluşunda Suriye ve Afgan uyruklu sığınmacılarla ilgili üretilen haberlerde yer alan söylemlerin 2011 yılından 2022 yılına kadar gerçekleşen değişimi analiz edilmekte, bu değişimin nedenleri ve hangi parametrelerle ilişkili olduğu tespit edilmeye çalışılmaktadır.
Narratives has the power to construct social reality. Narratives have the power to direct the actions of the actors, as well as being effective in the construction of reality in the minds of the target audience, the formation of emotions, thoughts and (pre)judgments. The media, which is accepted as the fourth force, has the function of both reflecting the social perception and shaping it through narratives. Therefore, the change in the dominant discourse of the media on a subject not only points to the change in the opinions of the society on that subject, but also has a function that fuels this fire of the related change. In this study, the change in the narratives in the news about Syrian and Afghan refugees produced in the digital media organization FIB Haber operating in Nevşehir is analyzed trough the published news from 2011 to 2022, and the reasons for this change and which parameters are related are tried to be determined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Regional Studies, International Relations (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | December 25, 2023 |
Acceptance Date | May 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 1 |