Conference Paper
BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF SOCIAL MEDIA ADDICTION LEVEL ON THE DAILY LIFE ACTIVITIES OF STUDENTS AT IZMIR KÂTIP CELEBI UNIVERSITY

Year 2021, Volume: 1 Issue: 2-Supplement, 31 - 32, 07.12.2021

Abstract

Purpose: With the increasing popularity of social media, the possibilities offered by social media attract the attention of users of social networks. However, excessive and problematic use of social media causes some defects in people’s individuality, especially at the point of “connecting with the society” and most importantly, psychological dependencies. In this study, the effect of social media on daily life was analysed by applying an online survey of İzmir Kâtip Çelebi University undergraduate students aged 18-30.
Material and Methods: The 236 people from 18 different departments participated in the study between December 2020-April 2021. Asked questions consisting of two parts named personal information form (age, gender, social media usage, daily social media usage time) and social media addiction scale (the impact of students’ use of social media on their daily life) to the participants. SPSS program was used in the analysis of the data.
Results: As a result of the analysis, no significant relationship was found between social media usage and social media addic-tion (p>0,05). However, when the duration of daily social media usage is compared with the effect of social media use on da-ily life, a meaningful result has been obtained (p<0,05).
Conclusion: It has been observed that as the duration of social media use increases, the person exhibits more addictive behaviors. In order to reduce addictive behaviors, it would be appropriate to reduce the time spent by the person on social media

İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ

Year 2021, Volume: 1 Issue: 2-Supplement, 31 - 32, 07.12.2021

Abstract

Amaç: Sosyal medyanın gittikçe popüler olması ile birlikte sunduğu imkanlar, sosyal paylaşım ağları kullanıcılarının oldukça ilgisini çekmektedir. Ancak, sosyal medyanın aşırı ve problemli bir şekilde kullanılması, insanların bireysellikleri üzerindeözellikle “toplumla bağ kurma” noktalarında bir takım aksaklıklara ve en önemlisi psikolojik bağımlılıklara neden olmaktadır. Bu çalışmada İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi 18-27 yaş arası lisans öğrencilerinde sosyal medya kullanımının günlük yaşama etkisi internet üzerinden anket uygulanarak değerlendirmeyi amaçladık.
Materyal ve Metot: Aralık 2020-Nisan 2021 tarihleri arasında üniversitemizden 18 farklı bölümden 236 öğrenci çalışmamıza katılmıştır. Katılımcılara kişisel bilgi formu (yaş, cinsiyet, sosyal medya kullanımı, günlük sosyal medya kullanım süresi vb) ve sosyal medya bağımlılık ölçek (öğrencilerin sosyal medya kullanımının günlük yaşamına etkisi) soruları sorulmuştur. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır.
Bulgular:Yapılan analizler sonucunda sosyal medya kullanıp kullanmamak ile sosyal medya bağımlılığı arasında anlamlı bir ilişki çıkmamıştır (p>0,05). Ancak günlük sosyal medya kullanım süresi ile sosyal medya kullanımının günlük yaşama etkisi karşılaştırıldığında anlamlı bir sonuç elde edilmiştir (p<0,05).
Sonuç:Sosyal medya kullanım süresi arttıkça kişinin daha çok bağımlılık davranışları gösterdiği görülmüştür. Bağımlılık davranışlarını azaltmak için kişinin sosyal medyada geçirdiği sürenin azaltması uygun olacaktır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Conference Paper
Authors

Ebru Eyibilen This is me

Talha Burak Doğan This is me

Berfin Sur This is me

Süreyya Gül Yurtsever This is me

Publication Date December 7, 2021
Submission Date July 14, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 2-Supplement

Cite

APA Eyibilen, E., Doğan, T. B., Sur, B., Yurtsever, S. G. (2021). İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi, 1(2-Supplement), 31-32.
AMA Eyibilen E, Doğan TB, Sur B, Yurtsever SG. İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ. CJMR. December 2021;1(2-Supplement):31-32.
Chicago Eyibilen, Ebru, Talha Burak Doğan, Berfin Sur, and Süreyya Gül Yurtsever. “İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1, no. 2-Supplement (December 2021): 31-32.
EndNote Eyibilen E, Doğan TB, Sur B, Yurtsever SG (December 1, 2021) İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1 2-Supplement 31–32.
IEEE E. Eyibilen, T. B. Doğan, B. Sur, and S. G. Yurtsever, “İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ”, CJMR, vol. 1, no. 2-Supplement, pp. 31–32, 2021.
ISNAD Eyibilen, Ebru et al. “İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1/2-Supplement (December 2021), 31-32.
JAMA Eyibilen E, Doğan TB, Sur B, Yurtsever SG. İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ. CJMR. 2021;1:31–32.
MLA Eyibilen, Ebru et al. “İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 2-Supplement, 2021, pp. 31-32.
Vancouver Eyibilen E, Doğan TB, Sur B, Yurtsever SG. İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIK DÜZEYİ VE GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİ. CJMR. 2021;1(2-Supplement):31-2.