Year 2013, Volume 3 , Issue 2, Pages 199 - 222 2013-09-01

Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti
Destination Culture and Its Influence on Tourist Motivation and Tourist Satisfaction of Homestay Visit

Nguyen Quang VINH [1]


Bu çalışma, apart turizm hizmet sektöründe stratejik pazarlama kararının tesis edilmesi anlayışını sağlamak için turizm planlamacılarına ve turizmcilere yardım etmeyi amaçlamaktadır. Ampirik analiz için Duonglam Eski Köyü’nün apart hizmetinden faydalanmış 150 uluslararası ziyaretçinin oluşturduğu datalar kullanılmıştır. Turist motivasyonu ve nihai varış noktası sadakatindeki memnuniyet arasındaki hipotezleri test etmek amacıyla regresyon yöntemi benimsenmiştir. Bu çalışma Duonglam köyündeki iklim şartları, nihai varış noktasına ulaşım kolaylığı, konaklama kalitesi, doğal güzellikler ve hijyen şartlarının turist memnuniyeti üzerinde önemli etkileri olduğu sonucunu çıkarmıştır. Diğer taraftan da bu sonuçlar Duonglam Eski Köyü’nün kültürel aktiviteleri ve turizm hizmet sektörü hakkında olumsuz bir kanıyı temsil etmektedir. Ayrıca çalışmada, araştırmanın sınırı ve turizm sektörü çalışanları için elde edilen bulguların sonuçları tartışılmıştır.
With the advantage of culture and historical tourism resource, Hanoi has to finalize its tourism development strategy for the long term. This study aims to help tourism planners and marketers to get an understanding that may provide a foundation for their strategic marketing decision in homestay tourism service. The empirical analysis used data from 150 international visitors who have experience in using homestay service in Duonglam old village. To test the hypotheses among tourist motivation, satisfaction with destination loyalty, regression is adopted. This study result show that climate conditions, the destination can be easily reached, the quality of the accommodation, beauty of the scenery and cleanliness are ranked most important attribute for tourist satisfaction with Duonglam village. Another hand the result also indicates negative image about tourist service and culture events of Duonglam old village. Implications of the findings for tourism marketers and research limitation are also discussed.
Other ID JA52PT37DP
Journal Section Research Article
Authors

Author: Nguyen Quang VINH

Dates

Publication Date : September 1, 2013

Bibtex @ { ckuiibfd365495, journal = {Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, issn = {1308-5549}, eissn = {2147-4206}, address = {iibfdergi@karatekin.edu.tr}, publisher = {Cankiri Karatekin University}, year = {2013}, volume = {3}, pages = {199 - 222}, doi = {}, title = {Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti}, key = {cite}, author = {VINH, Nguyen Quang} }
APA VINH, N . (2013). Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 3 (2) , 199-222 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ckuiibfd/issue/32901/365495
MLA VINH, N . "Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti". Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 (2013 ): 199-222 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ckuiibfd/issue/32901/365495>
Chicago VINH, N . "Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti". Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 (2013 ): 199-222
RIS TY - JOUR T1 - Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti AU - Nguyen Quang VINH Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 199 EP - 222 VL - 3 IS - 2 SN - 1308-5549-2147-4206 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti %A Nguyen Quang VINH %T Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti %D 2013 %J Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi %P 1308-5549-2147-4206 %V 3 %N 2 %R %U
ISNAD VINH, Nguyen Quang . "Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti". Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 / 2 (September 2013): 199-222 .
AMA VINH N . Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013; 3(2): 199-222.
Vancouver VINH N . Turist Motivasyonunda Mahalli Kültür ve Etkisi ve Apart Ziyaretlerinde Turist Memnuniyeti. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013; 3(2): 222-199.