The purpose of this study is to examine the role of consumers’ behavioral attitude and intention
toward channel switching behavior in regards to Internet and brick and mortar store channels in
Malaysia. The survey instrument administered to the Malaysian consumers from regions of Klang
Valley and Penang. A total of 497 completed surveys were obtained. Partial least squares (PLS)
based structural equation modeling (SEM) technique was used to analyze data. A total of 497
completed surveys were obtained. Findings showed that compatibility and complexity were
significant in predicting attitude in regard to switching channel from Internet to brick and mortar
store. Relative advantage and compatibility were relevant in predicting attitude in brick and mortar
store channel. Attitude also significantly affected channel switching intention regarding to both
channels. Our findings reveal that gender and intention significantly affect channel switching
behavior
Bu çalışma Malezya’da internette faaliyet gösteren tuğla harç mağazalarına ilişkin müşteri düşüncelerini ve müşterilerin değişen kanal eğilimlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya ilişkin veriler Klang Vadisi ve Penang Bölgesi’nde 497 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen anketlerin neticesinde elde edilmiştir. Çalışmada yapısal bağlamda PLS Modeli ve data analizi bağlamında ise SEM Modeli kullanılmıştır. Yapılan 497 anketin neticesinde, çalışmanın verileri, uygunluk ve zorluk bağlamında internetten tuğla ve harç mağazalara doğru değişen bir eğilim olduğunu göstermiştir. Bulgular benzer şekilde cinsiyet ve niyetin de müşterilerin kanal değiştirmesinde etkin unsurlar olduğunu ortaya koymuştur.
Other ID | JA65RR85HJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 2 - Sayı: 2 Cilt: 4 Ay:09 Yıl:2014 |