BibTex RIS Kaynak Göster

Trends in the Reduction of Inequalities in the Field of Education: Empirical Investigation from African Data

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 805 - 826, 01.09.2015

Öz

This paper attaches particular attention to the unequal dimension of education in Africa using
several indicators. To account for the dynamics of the reduction of inequalities, we estimated the
validity of the Kuznets curve of education. The results suggest that the shape of the Kuznets curve
depends on the measure used to approximate inequality. Indeed, the assumption of the Kuznets
curve is checked if the standard deviation of schooling is used. For its part, the Gini index
maintains a significant negative relationship with the average number of years of study. The results
also applies to all African countries and for each group of countries with a significant advance in
reducing inequalities initiated by English speaking countries.

Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 805 - 826, 01.09.2015

Öz

Bu çalışma, çeşitli göstergeler kullanılarak Afrika’daki eğitim eşitsizliğine dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Eğitim eşitsizliğini azaltmaya yönelik dinamikler, eğitimde Kuznet Eğrisi’nin geçerliliği bağlamında ele alınmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar, Kuznet Eğrisi’nin şeklinin ortalama eşitsizliğinin ölçülmesine bağlı olduğunu önermektedir. Kuznet Eğrisi’ne bağlı olarak ortaya çıkan varsayımlar öğretim verilerinin standart sapmasına bağlı olarak test edilmiştir. Aynı zamanda çalışmada kullanılan Gini İndeksi ortalama eğitim süresine bağlı olarak negatif ilişkiyi ortaya koymaktadır. Sonuçlar aynı zamanda İngilizce konuşulan Afrika ülkelerinde eğitimde fırsat eşitsizliğinin azaltılmasına yönelik pozitif bir eğilim olduğunu ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37BV73DE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Amaghouss Jabrane Bu kişi benim

Ibourk Aomar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Jabrane, A., & Aomar, I. (2015). Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 805-826.
AMA Jabrane A, Aomar I. Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2015;5(2):805-826.
Chicago Jabrane, Amaghouss, ve Ibourk Aomar. “Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Eylül 2015): 805-26.
EndNote Jabrane A, Aomar I (01 Eylül 2015) Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 805–826.
IEEE A. Jabrane ve I. Aomar, “Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 805–826, 2015.
ISNAD Jabrane, Amaghouss - Aomar, Ibourk. “Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (Eylül 2015), 805-826.
JAMA Jabrane A, Aomar I. Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5:805–826.
MLA Jabrane, Amaghouss ve Ibourk Aomar. “Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2015, ss. 805-26.
Vancouver Jabrane A, Aomar I. Eğitimde Fırsat Eşitsizliğini Azaltmaya Yönelik Eğilimler: Afrika Verileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5(2):805-26.