During last decades women have become involved in work life much more than any other time
before in history. Thus, in most of today’s organizations men and women share the halves of the
workforce. Besides, there are still lots of researcher who claim that organizations and work life
have masculine structure. In this context the aim of this study is to look for evidence through job
advertisements that the jobs and positions in organizations are settled based on gender. In this
scope, 158 management position job advertisements published in February 2013 for banking
sector in web site www.kariyer.net have been analyzed for their contents.. Performed analysis
shows that job advertisements are prepared in a way that they bring out decisive gender specialties.
Kadınlar, son yıllarda tarih boyunca hiç olmadıkları kadar yoğun bir şekilde çalışma hayatında yer almaktadırlar. Nitekim günümüz örgütlerinde artık işgücünün yarısını erkekler oluşturuyorsa neredeyse diğer yarısını da kadınlar oluşturmaktadır. Bununla birlikte, halen çalışma yaşamının ve örgütlerin eril bir yapı sergilemeye devam ettiğini ileri süren pek çok araştırmacı bulunmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı örgütlerdeki işlerin ve pozisyonların cinsiyet temelinde yapılandığı tezini iş ilanları vasıtasıyla araştırmaktır. Çalışma kapsamında, 2013 Şubat ayında www.kariyer.net sitesinde bankacılık sektöründeki yöneticilik pozisyonuna ait yayınlanan 158 iş ilanı içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucu iş ilanlarının belirli cinsiyet özelliklerini ön plana çıkaracak şekilde hazırlandığı bulgulanmıştır.
Diğer ID | JA44AA63EK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |