Bu çalışmada,
tüketicilerin ağızdan ağıza pazarlama faaliyetleri üzerinde marka sadakati ve
markaya yönelik algılanan kalitenin etkisi araştırılmaktadır. Bu amaçla, Muğla
ili ve çevresinde DeFacto hazır giyim ürünlerini kullanan tüketicilerin marka
sadakati ve markaya yönelik algılanan kalitenin etkisini belirlemek amacıyla
alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Alan araştırmasında veri toplama yöntemi
olarak anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistik
analizi, korelâsyon analizi ve çoklu regresyon analizine tabi tutulmuştur.
Araştırma neticesinde,
pozitif ağızdan ağıza pazarlama faaliyetleri ile marka sadakati arasında 0.78
oranında, algılanan kalite ile 0.79
oranında pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir. Negatif ağızdan ağıza
pazarlama faaliyetleri ile marka sadakati arasında negatif yönlü 0.58,
algılanan kalite ile de negatif yönlü yaklaşık 0.50 oranında ilişki içerisinde
olduğu belirlenmiştir. Pozitif ağızdan ağıza pazarlamanın marka sadakati ve
algılanan kalite ile açıklanma oranı 0.68’tir. Negatif ağızdan ağıza
pazarlamanın marka sadakati ve algılanan kalite ile açıklanma oranı ise
0.34’tür. Pozitif ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinde marka sadakatinin
0.46, algılanan kalitenin ise 0.53 oranında etkili olduğu tespit edilmiştir.
Negatif ağızdan ağıza pazarlama üzerinde marka sadakati yaklaşık 0.50 oranında,
algılanan kalite ise yaklaşık 0.06 oranında etkilidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |