Emlak sektörü, ekonomik kalkınma ve bireylerin yaşam standartlarını doğrudan etkileyen önemli bir sektördür. Emlak firmaları, müşterilerin yaşam alanlarını seçerken karar verme süreçlerinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, emlak firmalarının tercih edilmesinde etkili olan faktörleri belirlemek ve bu faktörlerin sektördeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla literatürden yararlanılarak oluşturulan anket çeşitli şehirlerde yaşayan 278 kişiye uygulanmış ve veri derleme aracının iç tutarlılık katsayısı Cronbach Alfa (CA) değeri 0,95 olarak hesaplanmıştır. Araştırma, emlak firmalarının, profesyonellik, güvenirlilik, ulaşılabilirlik, empati gibi unsurların müşteriler tarafından nasıl algılandığını değerlendirmektedir. Bu faktörlerin, bir emlak firmasının rekabet gücünü artırma ve müşteri sadakatini sağlama üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Çalışmada, veri toplama aracı boyutlarını temsil eden tutum ifadelerinin yapısal geçerliliğini test etmek, maddelerin temsil gücünü değerlendirmek ve boyutlar arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla birinci ve ikinci düzey doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Analizler sonucunda, dört boyutun da emlak ofisi tercihini etkileyen faktörler olduğu ve modelin geçerli olduğu belirlenmiştir.
The real estate sector is an important sector that directly affects economic development and living standards of individuals. Real estate companies play an important role in the decision-making processes of customers when choosing their living spaces. The aim of this study is to determine the factors that are effective in the preference of real estate firms and to examine the effects of these factors in the sector. For this purpose, the questionnaire created by utilising the literature was applied to 278 people living in various cities and the internal consistency coefficient Cronbach's Alpha (CA) value of the data collection tool was calculated as 0.95. The research evaluates how customers perceive factors such as professionalism, reliability, accessibility and empathy of real estate firms. The effects of these factors on increasing the competitiveness of a real estate firm and ensuring customer loyalty will be discussed. In the study, first and second confirmatory factor analyses were applied to test the construct validity of the attitude statements representing the dimensions of the data collection tool, to reveal the representativeness of the items and the relationship between the dimensions. As a result of the analysis, it was determined that all 4 dimensions were effective in real estate office preference and the model was appropriate
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonometrik ve İstatistiksel Yöntemler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 2 |