Okul öncesi öğretmeni ve yetişkin eğitimcisi olarak her zaman sesli okumanın gücüne ve yetisine inandım. Dekan olarak her fakülte toplantısında fakülte elemanlarına bir çocuk kitabını sesli okurum. Okul öncesi eğitimde ilk yapılan sesli okuma sadece sanatsal ve zevk için olmalıdır bence. Bazen bu bile yeterlidir. Okul öncesinin gelişim özelliğinden dolayı çocuklar aynı kitabı tekrar tekrar duymak isteyeceklerdir. Aynı kitabın ikinci ve sonraki sesli okumalarında okuyan yetişkin bu kitabı seçme nedenlerine göre kitabın içeriğini ve belirli özelliklerini incelemeye ve keşfetmeye odaklanır. Yukarıda sözünü ettiğim gibi çocuk kitapları çocuklarda iyilik ve şefkat kavramını beslemek amacı ile özellikle okul öncesi eğitim için mükemmel bir kaynaktır. Bu kavramların yanı sıra çocuk kitapları farklı amaçlara hizmet eder. Örneğin, okuma sonrası konuşma- tartışma yoluyla farklı bakış açılarını inceleme ve görme ortamı sağlar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 6 |