BibTex RIS Kaynak Göster

April Whatley Bedford: “Çocuk Edebiyatı İlkokul Eğitim Programının Temelini Oluşturmalıdır”

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 6, 21 - 27, 01.12.2018

Öz

Okul öncesi öğretmeni ve yetişkin eğitimcisi olarak her zaman sesli okumanın gücüne ve yetisine inandım. Dekan olarak her fakülte toplantısında fakülte elemanlarına bir çocuk kitabını sesli okurum. Okul öncesi eğitimde ilk yapılan sesli okuma sadece sanatsal ve zevk için olmalıdır bence. Bazen bu bile yeterlidir. Okul öncesinin gelişim özelliğinden dolayı çocuklar aynı kitabı tekrar tekrar duymak isteyeceklerdir. Aynı kitabın ikinci ve sonraki sesli okumalarında okuyan yetişkin bu kitabı seçme nedenlerine göre kitabın içeriğini ve belirli özelliklerini incelemeye ve keşfetmeye odaklanır. Yukarıda sözünü ettiğim gibi çocuk kitapları çocuklarda iyilik ve şefkat kavramını beslemek amacı ile özellikle okul öncesi eğitim için mükemmel bir kaynaktır. Bu kavramların yanı sıra çocuk kitapları farklı amaçlara hizmet eder. Örneğin, okuma sonrası konuşma- tartışma yoluyla farklı bakış açılarını inceleme ve görme ortamı sağlar

April Whatley Bedford: “Çocuk Edebiyatı İlkokul Eğitim Programının Temelini Oluşturmalıdır”

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 6, 21 - 27, 01.12.2018

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mustafa Ruhi Şirin Bu kişi benim

Meral Kaya Bu kişi benim

Meral Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Şirin, M. R., Kaya, M., & Kaya, M. (2018). April Whatley Bedford: “Çocuk Edebiyatı İlkokul Eğitim Programının Temelini Oluşturmalıdır”. Çocuk Ve Medeniyet, 3(6), 21-27.